سایت قدیمی پسماند بوکان ۲ روز در آتش سوخت

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بوکان از تلاش دو روزه برای سرکوب شعله های آتش گاز متان در سایت قدیمی پسماند خبر داد و گفت: ظهر امروز آتش مهار شد.

به گزارش کردپرس، رسول معروفی افزود: عصر روز گذشته در پی اعلام آتش سوزی در مرکز پسماند این شهر بلافاصله تیم های مختلف عملیاتی آتش نشانی و ماشین آلات سنگین این شهرداری به محل اعزام شدند.

او ادامە داد:آتش نشانان از عصر روز گذشته با بهره گیری از ٣ کامیون آبرسان بیش از دوازده سرویس آب را بر روی شعله های آتش تخلیه کردند.

معروفی اضافە کرد: همچنین نیروهای واحد ماشین آلات نیز با استقرار و بهره گیری از بولدوزر با استفاده از کامیون های سنگین در این سایت، مشغول دفن و اطفای حریق شده اند.

رییس آتش نشانی بوکان گفت: زباله‌های دفن شده در مرکز پسماند که عمر آن به ۲۷ سال قبل می رسد، گاز متان تولید می‌کنند. گاز متان قابل اشتعال بوده و باعث آتش‌سوزی در سایت دفن‌ زباله شیخلر شدە است.

بنا بر اعلام شهرداری بوکان؛ عملیات نصب و راه اندازی شیرابه سایت زباله شیخلر نیز که از ماه های گذشته و بدستور امیـر احمـدی شهردار بوکان آغاز گردیده بود به بهره برداری رسیده است‌.

این پروژه نیز در راستای ساماندهی سایت دفن شیخلر و کاهش آسیب های زیست محیطی ناشی از این سایت، با ظرفیت تصفیه ۱۰متر مکعب شیرابه انجام شده است.
گفتە می شود؛ بوکان به عنوان اولین شهر استان آذربایجان غربی و یکی از اولین شهرهای ایران است که نسبت به راه اندازی سیستم تصفیه شیرابه اقدام کرده است.

کد خبر 2772671

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha