سایت دفن پسماند بوکان فاقد مجوز محیط زیستی است

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: سایت فعلی دفن پسماند بوکان فاقد مجوز محیط زیستی است و شهرداری مکلف است حداکثر تا پایان سال آینده محل دفن پسماند جدید خود را به بهره برداری برساند.

به گزارش کردپرس، سعید شهند در جلسه بررسی روند اجرای مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی به شهرستان بوکان، گفت: یکی از مهمترین‌مسائل محیط زیستی شهرستان بوکان در حوزه محیط زیست انسانی مساله مدیریت پسماند است که بصورت مستقیم با سلامت شهروندان این شهرستان در ارتباط است.

او با اشاره به اینکه سایت فعلی دفن پسماند بوکان فاقد مجوز محیط زیستی است، افزود: اقداماتی در راستای رفع این مشکل انجام شده اما آنچه امروز اهمیت و اولویت دارد، لزوم تداوم ساماندهی زیست محیطی محل دفن پسماند توسط شهرداری بوکان است و شهرداری مکلف است حداکثر تا پایان سال آینده محل دفن پسماند جدید خود را به بهره برداری برساند.

شهند ادامه داد: محل دفن پسماند فعلی که ظرفیت آن تقریبا پر شده است، مشکلات محیط‌زیستی و بهداشتی بسیاری دارد که موجب شکایات شهروندان شده است و از طرف دیگر در مجاورت پناهگاه حیات وحش دشت سوتاوه حمامیان شهرستان بوکان قرار گرفته است که این منطقه زیستگاه یکی از مهمترین گونه های حیات وحش کشور است که سازمان حفاظت محیط‌زیست موضوع حفاظت از این پرنده نادر از خطر انقراض را، بصورت جدی و در سطح بین المللی پیگیری می کند.

رییس حفاظت محیط زیست استان تاکید کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست استان با رویکرد نظارتی و مطابق با استانداردهای سازمان حفاظت محیط زیست کشور ، بر فعالیت سایت های دفن پسماند در سراسر استان نظارت می کند و سلامت شهروندان خط قرمز سازمان حفاظت محیط‌زیست بوده و اداره کل حفاظت محیط‌زیست بدون ذره ای اغماض و تعارف به وظیفه نظارتی خود عمل‌ می کند.

کد خبر 2774703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha