هزاران تن پسماند وارداتی در مرز تمرچین دپو شده است

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: بیش از هزار تن پسماند ویژه وارداتی که طی سالیان گذشته توسط بخش خصوصی وارد شده در گمرک تمرچین بدون هیچ برنامه ای رها شده است.

 به گزارش کردپرس، سعید شهند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه بیش از هزار تن پسماند ویژه وارداتی در گمرک تمرچین بدون هیچ برنامه ای رها شده است، اظهار کرد:  این پسماند ها طی سالیان گذشته توسط بخش خصوصی وارد شده و سپس اقدامی از سوی وارد کننده جهت ترخیص انها صورت نگرفته است و به مالکیت سازمان اموال تملیکی در امده اند. 

شهند با اشاره به نزدیک بودن ایام اربعین و افزایش مراجعه هموطنان به مرز تمرچین در روزهای آتی گفت:  تلاش شد تا قبل از این موضوع اقدام لازم با هماهنگی دستگاه های ذیربط جهت مدیریت این پسماند ها انجام شود و مطابق هماهنگی های صورت گرفته یک شرکت از کشور عراق اعلام امادگی کرده است تا این پسماند ها را به کشور عراق منتقل کند.

او افزود : سازمان حفاظت محیط زیست مطابق  آیین نامه اجرایی واردات، صادرات و عبور پسماندها براساس مقررات کنوانسیون بازل به عنوان یک دستگاه نظارتی - حاکمیتی ناظر بر رعایت ملاحظات محیط زیستی از سوی دستگاه ها ، سازمان ها و  افراد مختلف جامعه است و اقداماتی به منظور جلوگیری از ایجاد و انتشار آلودگی در محیط‌زیست، مطابق ضوابط و استانداردهای ملاک عمل سازمان در این رابطه انجام می‌ شود.

کد خبر 2773088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha