اگر دولت عراق همچنان سکوت کند، ترکیه اقلیم کردستان را اشغال خواهد کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- 47 حزب و نهاد کردستانی با ارسال نامه ای سرگشاده به نهادها و شخصیت های بین المللی از آنها خواسته‌اند در برابر تهاجم ترکیه به اقلیم کردستان موضع گیری کنند.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، در نامه‌ای که خطاب به دبیرکل اتحادیه عرب، نخست وزیر عراق، رئیس جمهور سوریه، دبیر کل سازمان ملل متحد، دبیرکل شورای اروپا، رئیس کمیسیون اروپا و دبیر ناتو ارسال شده، آمده است که از زمانی که قیام مردم سوریه در سال 2011 آغاز شد، ترکیه قصد داشته از این موقعیت‌ استفاده کند و مرزهای خود را گسترش دهد، اکنون می خواهد بخشی از خاک کردستان عراق و کردستان سوریه را در داخل مرزهای جغرافیایی خود قرار دهد.

در این نامه که از 47 سازمان، نهاد و شخصیت، به ویژه اتحادیه میهنی کردستان، پ.ی.د و جنبش تغییر نام برده شده، آمده است، دولت باغچلی که متحد اردوغان است، کرکوک و موصل را هشتاد و دومین و هشتاد و سومین استان ترکیه می نامد.

در این نامه همچنین آمده است که اردوغان و باغچلی خواهان عملی شدن میساق ملی هستند که برخی مناطق عراق را متعلق به ترکیه می داند.

آنها هشدار می دهند که "در صورت اجرای میساق ملی، اشغال عراق و سوریه توسط ترکیه گسترش خواهد یافت و درگیری منطقه ای ایجاد می شود". 

کد خبر 2772712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha