ترکیه با تهاجم خود به اقلیم کردستان بیش از همه، قصد تحقق منافع اقتصادی خود را دارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- جمیل رحمانو، عضو دفتر نمایندگی حکومت خودمختار شمال و شرق سوریه در اقلیم کردستان با تاکید براینکه ترکیه با تهاجم خود به اقلیم کردستان بیش از همه  قصد تحقق منافع اقتصادی خود را دارد، گفت:« ما این تهاجم را محکوم می کنیم».

به گزارش کردپرس،جمیل رحمانو، عضو دفتر نمایندگی حکومت خودمختار شمال و شرق سوریه در اقلیم کردستان، در گفتگو با خبرگزاری«العهد نیوز» افزود: تهاجم ترکیه دارای پیشینه های تاریخی بسیاری است، اما این مرحله با مراحل دیگر متفاوت است. زیرا ترکیه نه تنها قصد حمله به پایگاههای حزب کارگران کردستان را دارد، بلکه برای پیشروی و اشغال مناطقی در اقلیم کردستان تلاش می کند.

جمیل رحمانو با بیان اینکه ارتش ترکیه تا عمق 50 تا 60 کیلومتری درخاک اقلیم کردستان نفوذ کرده است، لذا این تهاجم مقدمه ای برای مرحله بعدی یعنی رسیدن به مناطق بعشیقه، تلعفر و موصل است،تاکید کرد: «موضع ما روشن است و مداخله نظامی ترکیه در خاک عراق را رد می کنیم، زیرا بهانەای که ترکیه امروز مطرح می کند، در40 سال پیش نیز مطرح کرده است.

وی با درخواست از اربیل و بغداد برای محکوم کردن این تهاجم و تلاش فوری برای توقف آن و موضع گیری جدی و مردمی در قبال این حملات ترکیه، تصریح کرد:به نظر می رسد که تحقق منافع بیشتر از خون مردم و بزرگتر از اشغالگری است، بنابراین ترکیه با تهاجم خود به اقلیم کردستان بیش از همه  قصد تحقق منافع اقتصادی خود را دارد.

کد خبر 2772690

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha