یکی از فرماندهان ارتش عراق: فکر نمی‌کنم ترکیه این ارتش عظیم را فقط برای جنگ با پ.ک.ک آورده باشد

سرویس عراق و اقلیم کردستان-دلایل دیگری پشت حرکت این ارتش بزرگ و استقرار صدها تانک و خودروهای زرهی توسط ترکیه به مناطق شمال اقلیم کردستان عراق وجود دارد، به گفته خود عراقی‌ها، ممکن است آنکارا علاوه بر حمله به پ‌ک‌ک، اهداف دیگری از جمله تصرف استان موصل را نیز داشته باشد.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری آوینه، یکی از فرماندهان ارتش عراق بیان کرد: «جنگ با پ ک ک در مناطق کوهستانی نیازی به چنین نیروهای عظیم، تانک، خودروهای زرهی و...ندارد؛ باور نمی‌کنم ترکیه فقط برای تسویه حساب و پایان دادن به این جنگ آمده باشد.‌ حتی در آن زمان هم دولت عراق نیز قادر به بازپس گیری اجباری این مناطق نبود. بنابراین، اگر ترکیه بخواهد این تجربه را در جایی که کشور خودش نیست تکرار کند، بعید است که موفق شود و به هدف خود نخواهد رسید».

ترکیه همچنان به تحرکات نظامی خود در شمال اقلیم کردستان عراق ادامه می‌دهد و درحال انتقال نیروهای بیشتر با تانک و خودروهای زرهی به مناطق استان دهوک است.

اقدامات نظامی در هر کجا که انجام شود، دارای اهداف آشکار و ضمنی است؛ به عبارتی داری اهداف نظامی فوری و سایر اهداف بلندمدت سیاسی‌اند که به طور جداگانه در اتاق های بسته مورد بحث و تصمیم گیری قرار می گیرد.

این فرمانده که نخواست نامش به علت حساسیت موقعیتش در ارتش عراق فاش شود افزود: «دلایل دیگری پشت واردات همه این تجهیزات نظامی ترکیه از نظر منطق نظامی، ابعاد سیاسی و استراتژیک وجود دارد. ترکیه مسئله موصل و استان موصل را رها نکرده است و همانطور که می‌دانید این کشور سالانه بودجەای را به این استان اختصاص می دهد».

کد خبر 2772786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha