رفع نقاط حادثه خیز کردستان نیازمند ۱۲۹ میلیارد تومان است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: از سال گذشته ۱۶ نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده که اصلاح آن ۱۲۹ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

به گزارش کرد پرس، فرزاد حسنی گفت: ۱۶ نقطه حادثه خیز از سال ۱۴۰۲ در استان شناسایی شده که تاکنون ۴ مورد آن رفع، ۵ نقطه در حال انجام و ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ ضمن اینکه برای ۴ نقطه در حال انتخاب پیمانکار و ۳ نقطه دیگر هنوز پیمانکار انتخاب نشده است.

وی اظهار کرد: برای رفع ۱۶ نقاط حادثه خیز استان ۱۲۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که قرار بود ۴۲ میلیارد تومان آن از طریق استانداری و از محل فروش اموال مازاد تامین شود، اما تاکنون اعتباری جذب نشده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان به اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: امسال با افزایش دما در سایر مرزهای اربعین با افزایش مسافر و زائران اربعین حسینی مواجه هستیم، بنابراین باید برنامه ریزی و تدابیر ایمنی لازم اندیشیده شود.

حسنی با اشاره به ضرورت نصب باسکول در خروجی معادن و صدور بارنامه جهت جلوگیری از فرار بار و اضافه تناژ، ادامه داد: این دستور کار در کمیسیون ایمنی مصوب و مقرر شده که سازمان صمت، معادن را ملزم و میزان و ظرفیت بارها مشخص تا از ضرر و زیان به جاده های استان جلوگیری شود.

وی درباره اعتبارات اربعین، بیان کرد: اعتبارات مناسبی از طرف سازمان راهداری به استان کردستان بابت روکش و نگهداری راه، ایمنی و تامین زیرساخت های پایانه مرزی باشماق در نظر گرفته شده است.

کد خبر 2772735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha