آیین‌نامه‌ کولبری برای تامین معیشت مرزنشینان، نیازمند همفکری بیشتر است

سرویس کرمانشاه _ فرماندار پاوه گفت: آیین‌نامه‌ی که برای قانون کولبری در دست تدوین است نیاز به همفکری دارد تا  نیازمندی‌های واقعی در زمینه‌ی معیشت مردم مرزی را تامین کند.

 علیرضا فرماندار پاوه در نشست شورای اداری این شهرستان که با حضور حاج ماموستا قادری امام جمعه پاوه و رستگار یوسفی نماینده مردم پاوه و اورامانات برگزار شد؛ افزود: راهنمایی‌ها و نصایح امام‌جمعه محترم همواره موجبات آرامش را فراهم آورده است.

علیرضا حیدری با اشاره به اینکه نماینده فعلی منطقه اورامانات به واسطه‌ی خدمات و سِمت‌های قبلی که در شهر پاوه داشته‌اند با مشکلات منطقه و علی‌الخصوص این شهرستان آشنایی دارند به بیان اهم دغدغه‌های مردم پاوه پرداخت.

وی با اشاره به کمبود اعتبار در بخش‌های مختلفی از جمله مباحث فرهنگی و زیرساختی مهمترین مسئله در شهرستان مرزی پاوه را بحث کولبری دانست و افزود: امیدواریم در قانون جدید ساماندهی مرزنشینان و نظارت بر تجارت مرزی (کولبری) و با پیگیری جناب آقای یوسفی در مجلس شورای اسلامی این مشکل نیز حل گردد.

 فرماندار پاوه افزود: در بحث کولبری موضوع معیشت مردم مدنظر است و آیین‌نامه‌ی که برای قانون کولبری در دست تدوین است نیاز به همفکری دارد تا  نیازمندی‌های واقعی در زمینه‌ی معیشت مردم مرزی را تامین کند.

وی ادامه داد: پیشنهاداتی از سوی فرمانداری شهرستان به استانداری و متعاقب آن به وزارت کشور ارسال شد تا در تکمیل آیین‌نامه اجرایی از فرصتی که پیش آمده است بتوانیم معیشت مرزنشینان در حد مطلوب فراهم کنیم.

 فرماندار پاوه در پایان به بحث تخصیص اعتبار به جهت توسعه باغات پایین دست سد داریان تا بند هیروی، تامین اعتبار آب نوسود، رسیدگی به وضعیت فاضلاب روستاها، تخصیص اعتبار برای پروژه‌ی کنارگذر پاوه، ایمنی راهها و رفع نقاط حادثه‌خیز و ... پرداخت.

 

کد خبر 2772761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha