پ.ک.ک یک سازمان افراطی علیه اقلیم کردستان است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان اظهار داشت که پ ک ک به بلایی برای اقلیم کردستان تبدیل شده و هدف آن ایجاد مانع برای اقلیم کردستان است. نامبرده درخصوص انتخابات پارلمانی کردستان نیز آمادگی خود را برای مشارکت انتخابات اعلام کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از کردستان24، سربست لزگین عضو دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان بیان کرد: زمانی که بازار چلی" در دهوک سوخت، ماه رمضان بود، این حادثه پس اذان صبح رخ داد، آن زمان گمان می‌کردیم علت حادثه اتصالی برق بوده است.

این عضو  دفتر سیاسی اشاره کرد که در نتیجه تحقیقات مشخص شد که پ.ک.ک پشت آتش سوزی بازار بوده است. پ ک ک یک سازمان افراطی علیه اقلیم کردستان و تجربه آن است و هدف آن برهم زدن اوضاع اقلیم است.

وی تأکید کرد که آتش سوزی بازار کاسبان کاری غیر انسانی است، همچنین افزود که چند عضو اتحادیه میهنی در آتش سوزی مغازه ها دست داشته اند اما این کار سیاست خود حزب نبوده است.

سربست لزگین تصریح کرد: آتش زدن بازارها توسط پ.ک.ک امری عادی است، زیرا پ.ک.ک مخالف اقلیم کردستان است و کسانی که نمی خواهند اقلیم کردستان پیشرفت کند دوست پ.ک.ک هستند.

 وی بیان کرد: پ.ک.ک به بلایی برای اقلیم کردستان تبدیل شده و جنگ خود با ترکیه را به اقلیم کردستان کشانده است. نامبرده افزود که پ.ک.ک وضعیت اقلیم کردستان را در نظر نمی گیرد و خسارات زیادی به آن وارد کرده است، حدود 400 روستا تخلیه شده و ساکنان آنها به شهر مهاجرت کرده اند.

سربست لزگین در ادامه اظهاراتش گفت که گروەهای مسلح در سنجار سیاست پ ک ک را اجرا می کنند درحالی که پ.ک.ک در آزادسازی سنجار هیچ نقشی نداشتە است.

 این عضو دفتر سیاسی تاکید کرد: برای انتخابات پارلمانی کردستان آماده‌ایم و  هیچ نابرمه ای برای به تعویق انداختن انتخابات وجود ندارد.

کد خبر 2772779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha