مدارس و آموزشگاه های آزاد ایلام یک هفته دیگر مجازی شدند

سرویس ایلام - استاندار ایلام در یکصد و یازدهمین جلسه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا با بیان اینکه کلاس های درس مدارس و آموزشگاه های آزاد ایلام یک هفته دیگر به صورت مجازی برگزار می شوند، گفت: انجمن اولیاء در جهت ترغیب واکسن دانش آموزان دست به کار شوند.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حسن بهرام نیا با اشاره به مصوبه ستاد کرونای استان، اظهار کرد: به خاطر شرایط حاد کرونایی در استان مدارس و آموزشگاه‌های آزاد به مدت یک هفته و تا شنبه آینده فعالیت خود را به صورت مجازی و از بستر شاد پیگیری می کنند.

وی افزود: مدارس عشایر و روستاها دارای زیر ۵۰ دانش آموز بصورت حضوری فعالیت داشته باشند و وضعیت مهد کودک ها نیز توسط شورای مدارس تعیین تکلیف می شود.

استاندار ایلام در ادامه تصریح کرد: در این بازه زمانی لازم است عوامل اجرایی در مدارس برای رفع مشکل حضور داشته باشند.

وی در ادامه خواستار ترغیب انجمن اولیاء برای تزریق واکسن توسط دانش آموزان شد و گفت: مدارس این برنامه مهم را از طریق مقتضی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در دستور کار قرار دهند.

رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا در خصوص دورکاری کارمندان گفت: تنها برای مادران باردار و فرزندان زیر ۵ سال از دورکاری استفاده می‌شود.

بهرام نیا با عنوان این مطلب که هرگونه تصمیم گیری در ستاد کرونای استان بایست تابع ستاد ملی کرونا باشد، افزود: در خصوص دورکاری کارمندان هنوز مجوزی از طرف ستاد ملی صادر نشده است.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه هم اکنون در وضعیت کرونای ادارات شرایط حادی نداریم، گفت: بنابراین، دورکاری کارمندان ضروری به نظر نمی رسد اما رعایت پرتکل‌های بهداشتی لازم است و بایست اجرایی شود.

وی در ادامه در راستای تزریق واکسیناسیون خواستار فعال شدن سالن نشاط‌ با همکاری سپاه و تربیت بدنی شد و گفت: البته اینجا لازم است از بهداری و بهداشت سپاه که رتبه اول کشور کسب کرده تشکر کنم و این موفقیت را به همه این عزیزان تبریک بگویم.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به پایان سال و نیاز مردم به مایحتاج عمومی گفت: در این شرایط با حضور مردم در میادین و بازار تراکم ایجاد می شود که بایست مدیریت شود.

بهرام نیا خاطرنشان کرد: در این راستا شهرداری ها در سطح شهرستان ها غرفه هایی را در قالب بازارچه های کوچک به همین منظور و با رعایت پروتکل های بهداشتی ایجاد کنند که این مهم می تواند هم برای مدیریت کرونا و هم برای مدیریت بازار موثر و مفید باشد.

کد خبر 27728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha