ایلام استان فرصت‌ها در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی

سرویس ایلام - رییس سازمان جهادکشاورزی استان ایلام گفت: استان در زمینه ی صنایع تبدیلی و تکمیلی دارای فرصت ها و استعدادهای فراوانی است که باید به آن توجه بیشتری شود.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، حشمت عزیزان اظهار داشت: صنایع تبدیلی و تکمیلی به صنایعی گفته می شود که به فراوری و عمل آوری نباتی و حیوانی اعم از زراعی، باغی، شیلاتی، دام و طیور، جنگل و مرتع می پردازد. فراوری در برگیرنده ی تغییرات فیزیکی، شیمیایی، نگهداری، بسته بندی و توزیع انواع محصولات کشاورزی است.

وی افزود: از آنجاییکه صدور مجوزهای صنایع تبدیلی بر اساس درخواست متقاضیان سرمایه گذاری و متقاضی محور بوده، این مدیریت با راهنمایی و مشاوره به سرمایه گذاران و ایجاد بستر مناسب جهت تسهیل صدور انواع مجوز های مورد نیاز فعالیت در این بخش، زمینه ساز تحقق شعار سال مبنی بر ”جهش تولید با مشارکت مردم” شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی ایلام ادامه داد: از جمله این صنایع میتوان به ایجاد کارخانجات روغن کشی از دانه های روغنی و تصفیه روغن های خوراکی، پایانه های صادراتی محصولات کشاورزی، فرآوری و بسته بندی عسل و محصولات جانبی، صنایع بسته بندی و فرآوری گوشت قرمز و فرآوری محصولات جانبی دامی، جمع آوری و فرآوری پشم خام و.. اشاره کرد.

عزیزان تأکید کرد: در این موارد جهاد کشاورزی استان اقدام به صدور مجوزهای تأسیس و موافقت‌های اصولی بر اساس درخواست متقاضیان کرده است.

کد خبر 2772822

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha