کرمانشاه و کردستان جزو استانهای با بالاترین نرخ بیکاری

سرویس کردستان- مطابق تحقیقات پایگاه داده های باز و همین طور اطلاعات مرکز آمار دو استان کرمانشاه و کردستان در ۶ سال گذشته جزو استان های با بیشترین نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ سال به بالا بوده اند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، تحقیقات پایگاه داده های باز ایران نشان می دهد در ۶ سال اخیر استان های کرمانشاه و کردستان در لیست استان هایی بوده اند که بالاترین نرخ بیکاری در کشور را داشته اند. این مهم در گزارش مرکز آمار هم آمده و نشان داده شده که دو استان کردستان و کرمانشاه در زمره ۱۰ استان با بالاترین نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ سال به بالا قرار دارند.

کرمانشاه و کردستان جزو استانهای با بالاترین نرخ بیکاری

مطابق تحقیقات این پایگاه در سال های گذشته استان های «کرمانشاه، لرستان، سیستان و بلوچستان، خوزستان، کردستان و چهارمحال و بختیاری» بالاترین نرخ بیکاری در کشور را داشته اند.

آمارهای این پایگاه که از درگاه ملی مرکز آمار تجزیه و تحلیل شده وضعیت بیکاری استان های کشور را از سال ۱۳۹۷ تا سال ۱۴۰۲ مورد بررسی قرار داده که نشان می دهد دو استان کردستان و کرمانشاه در این ۶ سال در لیست استان های با بالاترین نرخ بیکاری بوده اند.

کرمانشاه و کردستان جزو استانهای با بالاترین نرخ بیکاری

این میزان نرخ بیکاری در بهار ۱۴۰۳ هم ادامه داشته و در این فصل هم اطلاعات مرکز آمار نشان می دهد همچنان کردستان و کرمانشاه در لیست ۱۰ استان کشور با بیشترین نرخ بیکاری جمعیت ۱۵ سال به بالا هستند. /

کد خبر 2772826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha