علت افزایش فشار بر پناهجویان سوری، تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط آنکارا و دمشق است

سرویس سوریه - MSD تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط آنکارا و دولت دمشق را باعث افزایش فشار بر پناهجویان سوری در ترکیه عنوان کرد.

به گزارش کردپرس، مجلس سوریه دموکراتیک(MSD) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط آنکارا و دولت دمشق باعث افزایش فشار بر پناهجویان سوری در ترکیه شده است.

به نوشته بخش کرمانجی صدای آمریکا، MSD در رابطه با آخرین تحولات علیه پناهجویان سوری در ترکیه، اعتراضات در شمال غرب سوریه و نزدیک شدن دمشق و آنکارا به هم بیانیه‌ای داد.

در این بیانیه آمده است: « وضعیتی که در شمال غرب سوریه پیش آمده مربوط به تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط آنکارا و دولت دمشق است که باعث افزایش فشار بر پناهجویان سوری در ترکیه نیز شده است.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «پناهجویان سوری در ابتدای ماه جولای در شهر قیصریه ترکیه مورد حمله نژادپرستانه قرار گرفتند، خانه‌ها و خودروهای آنها تخریب و سوزانده شد، سپس حملات علیه پناهجویان سوری به چندین شهر دیگر ترکیه گسترش یافت. پس از آن در چند نقطه از شمال غرب سوریه که تحت کنترل ترکیه است، مردم در اعتراض به خیابان‌ها آمدند و پرچم ترکیه را پایین کشیدند.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «در تظاهرات روی‌داده افراد زیادی کشته و زخمی شدند و شبه نظامیان افراد زیادی را دستگیر کردند و برخی ناظران مدعی هستند که زندانیان به ترکیه منتقل شده‌اند.»

کد خبر 2772844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha