کشته و زخمی شدن ۱۷ شهروند نظامی و غیرنظامی سوری تنها در دو هفته

سرویس سوریه - در جنگ و درگیری‌های روی‌داده بین ارتش سوریه و شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه‌ حومه حماه و ادلب در دو هفته گذشته ۳ سرباز دولت دمشق جان باخته و ۲ سرباز و ۱۲ غیرنظامی نیز زخمی شده‌اند.

به گزارش کردپرس، در جنگ و درگیری‌ شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه و ارتش سوریه در حومه حماه و ادلب های از ابتدای ماه جولای تاکنون ۳ سرباز دولت دمشق جان خود را از دست داده و ۲ سرباز و ۱۲ غیرنظامی نیز زخمی شده‌اند.

به نوشته دیده‌بان حقوق بشر سوریه (SOHR)، بر اساس آمار منتشر شده از تاریخ ۲ تا ۱۳ جولای، ۳ سرباز دولت دمشق کشته، ۲ سرباز و ۱۲ غیرنظامی نیز زخمی شدند.

آمار منتشر شده SOHR به شرح زیر است: «در تاریخ ۲ جولای، هواپیماهای ارتش سوریه یک خودروی غیرنظامی را در مجاورت روستای آفس در شرق ادلب هدف حمله قرار دادند که در نتیجه این انفجار یک شهروند مجروح شد. همچنین در تاریخ ۳ جولای، یک هواپیمای کامیکازه یک خودروی غیرنظامی را در روستای مجدلیا در ادلب بمباران کرد که در نتیجه این حمله نیز یک شهروند مجروح شد. یک سرباز ارتش سوریه نیز در حمله سوء‌قصد شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه در جبهه کبانه-جبل‌الاکراد در شمال لاذقیه جان خود را از دست داد. در شهر سرمین در شرق ادلب نیز در حمله راکتی ۷ شهروند از جمله یک زن و یک کودک زخمی شدند. در ۸ جولای نیز یک سرباز سوری در حمله شبه‌نظامیان موسوم به «فتح‌المبین» در جبهه شمالی حومه غربی حماه جان باخت. در حمله موشکی نیروهای ارتش سوریه به منطقه مصیبین در جنوب ادلب نیز یک زن و دو مرد مجروح شدند. همچنین در تاریخ ۱۱ جولای، یک سرباز سوری در حمله شبه‌نظامیان «هیأت تحریر الشام» در جبهه کوکبه در حومه ادلب کشته شد. در ۱۳ جولای نیز ۲ سرباز سوری در حمله شبه‌نظامیان هیأت تحریرالشام در جبهه کرسیه در جنوب ادلب زخمی شدند.»

کد خبر 2772851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha