تحریم انتخابات مجلس خلق سوریه توسط MSD

سرویس سوریه - MSD انتخابات مجلس خلق سوریه برای قانون‌گذاری را تحریم کرد و بر ضرورت یک راه‌حل کلی طبق قطعنامه بین‌المللی ۲۲۵۴ برای حل بحران سوریه تاکید کرد.

به گزارش کردپرس، مجلس سوریه دموکراتیک(MSD) با انتشار بیانیه‌ای انتخابات مجلس خلق سوریه برای قانون‌گذاری را که توسط دولت دمشق در تاریخ ۱۵ جولای برگزار می‌شود تحریم کرد و اعلام کرد که برای حل بحران سوریه باید یک راه‌حل کلی طبق قطعنامه بین‌المللی ۲۲۵۴ اجرا شود.

به نوشته آژانس خبری هاوار، دولت دمشق در حال برگزاری انتخابات مجلس خلق سوریه در تاریخ ۱۵ جولای است.

ا MSD در همین رابطه بیانیه‌ای منتشر کرد و در این بیانیه از تمامی نیروهای میهنی و دموکراتیک خواست تا در انتخابات مجلس خلق سوریه برای چهارمین دوره قانون‌گذاری شرکت نکنند.

در بیانیه MSD آمده است: «در بحبوحه بحران سوریه و افزایش تنش‌ها، دولت دمشق قصد خود را برای برگزاری انتخابات چها م قانونگذاری در ۱۵ جولای اعلام کرده است. MSD وظیفه میهنی خود می‌داند که رسما موضع خود را در برابر این امر نشان دهد. ما انتخابات مجلس خلق را تحریم می‌کنی و از مردم سوریه، همه نیروهای میهنی و دموکراتیک می‌خواهیم که در این انتخابات شرکت نکنند. ما به راه‌حل کلی سیاسی بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ باور داریم. زیرا این قطعنامه راهی برای حل بحران سوریه و تحقق امیدهای مردم سوریه است. ما به گفتگوی سوری-سوری که اساس هر راه‌حل سیاسی پایدار است و منافع همه مردم سوریه را تضمین می‌کند باور داریم.»

در ادامه بیانیه MSD آمده است: « ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که فشار فعالی بر همه طرف‌ها برای مشارکت جدی در روند راه‌حل سیاسی وارد کند تا زمینه مناسب برای امر انتقال سیاسی واقعی ایجاد شود. ما همچنین تأیید می‌کنیم که نیاز به فراهم کردن شرایط اولیه برای هر کار سیاسی صادقانه وجود دارد. برای تحقق چنین امری، آزادی زندانیان، بازگشت ایمن و داوطلبانه پناهجویان و آوارگان به سرزمین‌های خود، پایان هرگونه ظلم و تجاوز علیه غیرنظامیان، ایجاد فضای سیاسی و رسانه‌ای آزاد و چندجانبه و پایان همه اشکال اشغال خاک سوریه لازم است.»

در پایان بیانیه MSD آمده است: «ما به عنوان مجلس سوریه دموکراتیک متعهد هستیم که برای اتحاد یک سوریه دموکراتیک و کثرت‌گرا تلاش کنیم تا حقوق همه گروه‌ها به صورت یکسان تحقق یابد. ما از همه نیروهای میهنی و دموکراتیک سوریه می‌خواهیم که از نیروهای خود برای تشکیل یک جبهه میهنی بزرگ برای نمایندگی امیدهای مردم سوریه و حمایت از حقوق مشروع آنها استفاده کنند. ما  به عنوان MSD آماده مشارکت در هر ابتکار جدی با هدف تغییر سیاسی واقعی هستیم. ما در تلاشیم تا روشن کنیم که متعهد به مبارزه مردم سوریه برای آزادی، کرامت و عدالت متعهد هستیم و از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که از حقوق مردم سوریه در سرنوشتشان حمایت کرده تا مردم سوریه آینده‌شان را با اراده آزاد بسازند.»

کد خبر 2772888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha