سفر هیئت استان ایلام به استان میسان عراق برای بازگشایی مرز چیلات دهلران

سرویس ایلام - یک هیئت از مسئولان و نمایندگان استان ایلام با استقبال رسمی حبیب‌ظاهر الفرطوسی استاندار و جمعی از مسئولین استان میسان وارد شهر العماره مرکز استان میسان عراق شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، نشست مشترک با الفرطوسی استاندار میسان کشور عراق و بحث و گفتگو در خصوص بازگشایی بازارچه چیلات، توسعه ارتباطات و مراودات اقتصادی، کشاورزی، فرهنگی، علمی و آموزشی و گردشگری و ... برنامه سفر این هیئت ایلامی است که با بهرام‌نیا استاندار ایلام به استان میسان عراق سفر کرده است.

سارا فلاحی رئیس مجمع نمایندگان استان، اسدالله چراغی نماینده حوزه جنوبی ایلام در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار، حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی امام جمعه و صادقی فرماندار ویژه دهلران، بهرام‌نیا را در این سفر همراهی می‌کنند. 

از جمله دستاوردها و اقدامات دولت سیزدهم، توسعه ارتباطات و مراودات با کشورهای همجوار و همسایه بود و این سفر در خصوص مذاکرات پیرامون بازارچه چیلات و توسعه مناسبات دو استان ایلام و میسان نیز در همین راستا می‌باشد.

استان میسان به مرکزیت شهر العماره یکی از استان‌های همجوار استان ایلام(شهرستان دهلران) می‌باشد و بازارچه چیلات دهلران نزدیک‌ترین منطقه به شهر علی‌غربی در استان میسان است.

راه‌اندازی بازارچه چیلات دهلران علاوه بر رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال، موجب تقویت معیشت مرزنشینان و تحکیم مناسبات اجتماعی و فرهنگی دو سوی مرز می‌شود.

کد خبر 2772901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha