اگر دیدار با اردوغان نتایجی داشته باشد این کار را خواهم کرد

سرویس سوریه - بشار اسد در رابطه با از سرگیری روابط سوریه و ترکیه تاکید کرد که اگر دیدار با اردوغان نتایجی داشته باشد این کار را خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در سخنانی درباره از سرگیری روابط سوریه و ترکیه اعلام کرد که اگر دیدار با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، چه آشتی باشد و یا قهر، منفعتی برای سوریه داشته باشد، این کار را خواهد کرد.

به نوشته المیادین فارسی، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه پس از شرکت در انتخابات مجلس خلق سوریه در مصاحبه‌ای اعلام کرد که مشکل در دیدار با اردوغان نیست بلکه در مضمون دیدار و هدف از آن است.

«بشار اسد» تصریح کرد که نخستین پرسش این است که این روابط چرا ۱۳ سال پیش از مسیر عادی خود خارج شد؟ و اینکه چرا ما نشنیدیم هیچ مسئول ترکیه‌ای درباره این مساله به صورت صریح سخن بگوید.»

رئیس جمهور سوریه ادامه داد که آنها نسبت به هر ابتکاری برای بهبود روابط نظر مثبت دارند و این مساله‌ای طبیعی است چرا که هیچ کس به ایجاد مشکل با همسایگانش فکر نمی‌کند اما این بدان معنا نیست که بدون قواعد و اصول به مذاکره بروند.

وی تاکید کرد که سوریه اصرار دارد که دیدار با ترکیه بدون در نظر گرفتن سطح آن ضروری است و مسئله تنها دیدار میان رؤسای جمهور به صورت کلی نیست.

اسد افزود که دیدارها با ترکیه ادامه دارد و دیداری در سطح امنیتی از سوی برخی میانجیگران ترتیب داده شده و نظر آنها نیز مثبت بوده است.

رئیس جمهور سوریه در پایان گفت که اگر دیدار با ترکیه انجام شود، آن را اعلام خواهند کرد و هیچ مساله محرمانه ای وجود ندارد اما این پرسش وجود دارد که مرجعیت این دیدار چیست؟ آیا برای پایان مشکلات و تروریسم و خروج ترکیه از اراضی سوریه است؟

کد خبر 2772915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha