آخرین تحولات حمله گسترده ترکیه به شهرستان آمیدی اقلیم کردستان

سرویس جهان- بر اساس گزارش یک موسسه تحقیقاتی در آمریکا، ارتش ترکیه در عملیات گسترده خود در خاک اقلیم کردستان بخش هایی از شهرستان آمیدی را تصرف کرده، دو گردان نیروی جدید به این منطقه اعزام کده و حداقل 6 روستا در دو روز گذشته خالی از سکنه شده است.

به گزارش کردپرس، ارتش ترکیه در عملیات جدید نظامی و بی سابقه خود بخش های جدیدی از خاک اقلیم کردستان عراق را تصرف کرده است.

بر اساس گزارش های میدانی موسسه کردستان واچ در آمریکا، در دو هفته گذشته، نزدیک به 200 عملیات بمباران هوایی توسط نیروی هوایی ترکیه انجام شده، 184 خانواده آواره شده و دهها روستا خالی از سکنه شده است. این عملیات به استان اربیل اقلیم کردستان نیز گسترش یافته است.

این موسسه به نقل از منابع ترک، گزارش داد نیروهی نظامی جدیدی در دو کوهستان متینا و غرب زاب مستقر شده اند. هدف از استقرار این نیروها در روستاهای این منطقه محاصره موقعیت های دفاعی پ.ک.ک در این مناطق عنوان شده است.

در این عملیات، دو گردان نیروی نظامی ترکیه به عنوان نیروی تهاجمی به کار گرفته شده اند. هدف اصلی از این عملیات تصرف پست های دیده بانی پ.ک.ک در کوهستان متینا و قطع ارتباط آن با کوهستان گاره عنوان شده است. این موسسه کوهستان گاره را یکی از مهم ترین مخفی گاهها و شبکه های تونلی عنوان کرده و از تلاش ترکیه برای قطع ارتباط آن با قندیل، ترکیه شنگال و سوریه خبر داده است. این موسسه بر این باوراست که قرارگاههای اصلی پ.ک.ک در گذشته در کوهستان گاره قرار داشته است.

یکی از تفاوت های اصلی این عملیات با عملیات های گذشته ترکیه این است که ترکیه در این عملیات قصد دارد راههای ارتباطی جدید برای اعزام نیرو و تجهیزات ایجاد کند.

این موسسه از پیشروی ترکیه در عملیات اخیر خبر داده اما یکی از مقامات پ.ک.ک در این منطقه گفته است این گروه تلاش می کند از شبکه مخفیگاههای خود در منطقه محافظت کند.

کد خبر 2772927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha