خواستار مقابله با سیاست انزوای اوجالان توسط ترکیه هستیم

سرویس سوریه - TEV-DEM ضمن بزرگداشت ۱۹ جولای سالگرد روی کار آمدن مدیریت خودگردان خواستار مقابله با سیاست ترکیه مبتنی بر انزوا علیه «عبدالله اوجالان» شد.

به گزارش کردپرس، جنبش جامعه دموکراتیک(TEV-DEM) با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت ۱۹ جولای سالگرد روی کار آمدن مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه(AANES) ضمن بزرگداشت این مناسبت خواستار مقابله با سیاست دولت ترکیه مبتنی بر انزوا علیه «عبدالله اوجالان» شد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، TEV-DEM به مناسبت ۱۹ جولای سالگرد روی کار آمدن مدیریت خودگردان بیانیه‌ای مکتوب منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است که از زمان تاسیس مدیریت خودگردان که در کانتون کوبانی و در سال ۲۰۱۲ آغاز شد تاکنون دستاوردهای بسیاری حاصل شده و امیدهای مردم محلی برای زندگی‌ای بهتر زنده شده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: «روی کار آمدن AANES تجربه بسیار مهمی در منطقه و جهان است که در آن تحولات بزرگی در سطوح اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و دفاعی ایجاد شد و زنان و جوانان نقش خود را برای تاسیس این مدیریت ایفا کردند و آن را به یک نیروی فعال سیاسی و اجتماعی تبدیل کردند.»

همچنین در این بیانیه به مواضع دولت ترکیه که با حمله به منطقه از شرایط بین‌المللی برای شکست دادن AANES استفاده کرد و در نهایت استفاده این دولت از سیاست غیرقانونی و انتقام از مردم منطقه با منزوی کردن «عبدالله اوجالان» اشاره شد.

در این بیانیه خاطرنشان شد که وضعیت سرنوشت‌سازی جریان دارد و در این زمان دولت ترکیه علیه کردستان عراق اعلام جنگ کرده و از سوی دیگر تلاش می‌کند با دولت سوریه به توافق برسد.»

در پایان این بیانیه از مردم منطقه خواسته شد تا در جشن‌های سالگرد روی کار آمدن AANES شرکت کنند و مسئولانه در مقابل سیاست‌های انزوا علیه «عبدالله اوجالان» بایستند و از ابتکار عمل بین‌المللی برای آزادی وی حمایت کنند.

کد خبر 2772960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha