اگر دولت اسد سیاست مشترکی را با ترکیه علیه مردم در پیش گیرد، سوریه نابود خواهد شد

سرویس سوریه - «بسه هوزات» رئیس مشترک شورای اجرایی KCK تاکید کرد که اگر دولت بشار اسد سیاست مشترکی را با ترکیه علیه مردم در پیش گیرد، سوریه نابود خواهد شد.

به گزارش کردپرس، «بسه هوزات» رئیس مشترک شورای اجرایی کنفدرالیسم جوامع کردستان(KCK) در مصاحبه‌ای تصریح کرد که بزرگترین بحران‌های سوریه توسط دولت ترکیه ایجاد شده و اگر دولت بشار اسد سیاست مشترکی را با ترکیه علیه مردم در پیش گیرد، سوریه نابود خواهد شد.

«بسه هوزات» رئیس مشترک شورای اجرایی KCK در ویژه برنامه تلویزیونی مدیا خبر نظرات انتقادی خود را درباره اوضاع سوریه و تلاش ترکیه برای مذاکره با دمشق بیان کرد.

بسه هوزات یادآور شد که دولت ترکیه سال‌ها در سوریه سیاستی را در پیش گرفته و اکنون نیز در حال توسعه مواضع خود است و این مسئله را باید به خوبی درک کرد.

رئیس مشترک شورای اجرایی KCK خاطرنشان کرد: «دولت ترکیه از شبه‌نظامیان وابسته به خود به منظور گرفتن امتیاز از مردم کرد، مردم منطقه و جهان و گرفتن امتیاز از دولت‌ها نیز استفاده می‌کند و از این شبه‌نظامیان علیه مردم سوریه بیشترین استفاده‌ها را کرد. با استفاده از این شبه‌نظامیان مناطق زیادی را در سوریه و شمال سوریه همانند عفرین و گره‌سپی و سره‌کانی اشغال کرد.»

بسه هوزات در ادامه سوال کرد که آیا دولت بشار اسد این سیاست‌های ترکیه را نمی‌بیند؟ و در جواب گفت که دولت دمشق می‌بیند و به خوبی می‌داند که دولت ترکیه در این سال‌ها چه کرده است ولی اگر بشار اسد همه اقدامات ترکیه را در نظر نگیرد و علیه کردها و مردم شمال و شرق سوریه به ترکیه بپیوندد، آنگاه حکومت بشار اسد به طور کامل از بین خواهد رفت. دولت دمشق اگر امروز پابرجاست فقط با کمک برخی کشورها نیست بلکه در نتیجه جنگ و مبارزه کردها، مردم سوریه و مردم شمال و شرق سوریه علیه داعش و سیاست‌های نسل‌کشی ترکیه نیز بوده است. این یک حقیقت است که کسانی که داعش را شکست دادند، مردم شمال و شرق سوریه بودند. این اتفاق جلوی چشم جهانیان افتاد. دولت سوریه باید مستقل باشد. اگر مستقل نباشد و تلاش کند با ترکیه سیاست مشترکی داشته باشد، به ضرر کامل دولت دمشق خواهد بود و باعث‌ نابودی هرچه بیشتر سوریه خواهد شد.»

کد خبر 2772974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha