ایجاد زیرساخت های عمرانی در روستای «بالو» ضروری است

حاکم ممکان نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: بالو به جهت اینکه یکی از روستاهای پرجمعیت ایران بشمار می رود و قطب کشاورزی نیز محسوب می شود، می بایست در ایجاد زیرساخت های عمرانی آن شتاب صورت بگیرد.

به گزارش کردپرس، حاکم ممکان نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی در جمع مردم روستای بالو اظهار کرد: تلاشهای جهادی استاندار آذربایجان غربی برای رفع محرومیت از چهره مناطق حاشیه نشین و نیز روستاهای در جوار شهرها قابل تقدیر است.

او افزود: تامین آب شرب و آبیاری قطره ای، ساخت سالن های ورزشی روباز و سرپوشیده، بهبود سرانه آموزشی، تکمیل مدارس نیمه تمام، تامین روشنایی معابر و بهبود زیرساخت های حمل و نقل بویژه تعریض و بهسازی محور روستایی در بالو نیاز جدی است.

ممکان گفت: بالو قابلیت های ویژه در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی شهرستان ارومیه دارد اما با وجود همه ظرفیت های اقتصادی این روستا، پسندیده نیست که از نبود سرانه مناسب درمانی و فرهنگی آموزشی رنج ببرد.

او در پایان گفت: با تمرکز ویژه ای توسعه و آبادانی بالو را پیگیری خواهیم کرد.

حاکم ممکان نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی به همراه استاندار آذربایجان‌غربی، فرماندار ارومیه و جمعی از مسئولین شهرستانی و استانی در جمع روستائیان بالو حاضر و ضمن دیدار و گفتگو، مسائل و مشکلات این روستا را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، روستای «بالو» در ۷ کیلومتری ارومیه با جمعیتی افزون بر ۱۶ هزار نفر بزرگ‌ترین روستای ایران به شمار می‌رود و سال ها است در انتظار تبدیل شدن به شهر به سر می برد.

جای شگفتی است که در حومه شهرستان ارومیه یک واحد جغرافیایی با این تعداد جمعیت، همچنان روستا نامیده می شود و امکانات آن حتی در حد یک روستای پرجمعیت هم نیست!!

کد خبر 2772993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha