نماینده حزب دمکرات کردستان: حضور ترکیه در اقلیم کردستان اشغالگری نیست

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نماینده مجلس عراق در فراکسیون حزب دمکرات کردستان اظهار کرد که حضور ترکیه در عراق اشغالگری نیست، بلکه نقض حاکمیت عراق است و نشان می‌دهد که اقدامات دولت فدرال در این زمینه درخور وضعیت پیش آمده نیست.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، شریف سلیمان گفت: «حضور ترکیه در عراق اشغالگری نیست بلکه نقض حاکمیت و حرمت خاک این کشور است و این امر نتیجه امروز نیست بلکه سال ها است که ادامه دارد».

وی با اشاره به اینکه نیروهای ترکیه همراه با ائتلاف بین الملل پایگاه هایی را در مناطقی از توابع موصل و نزدیک اقلیم کردستان تأسیس کرده‌اند، گفت: «این تخلفات محکوم است، اقلیم کردستان هزاران یادداشت به جامعه بین الملل ازجمله سازمان ملل متحد و آژانس های منطقه‌ای و بین المللی مربوطه ارائه کرده است و ما همچنان به این کار ادامه می‌دهیم».

شریف سلیمان از دولت خواست مسئولیت‌ خود را بر عهده بگیرد که اولین آن حفاظت از تمامیت ارضی عراق است و اقلیم کردستان بخشی از عراق است اما اقدامات دولت فدرال در این زمینه درخور وضعیت پیش آمده نیست.

وی با تاکید بر لزوم هماهنگی با دولت اقلیم کردستان برای اتخاذ موضعی که روابط حسن همجواری با همه همسایگانمان را حفظ کند، به اهمیت بازنگری توافقات قبلی با دولت های قبلی و ایجاد احساس تعهد در آنها به اصل حسن همجواری و منافع مشترک اشاره کرد.

کد خبر 2772996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha