ترکیه: همراه با بغداد درحال تشکیل یک مرکز مشترک برای مقابله با پ ک ک هستیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که آنها در حال هماهنگی با بغداد و اربیل برای مقابله با پ ک ک، همزمان با تلاش برای ایجاد یک مرکز عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد هستند.

به گزارش کردپرس به نقل از کانال ۸، چند منبع در وزارت دفاع ترکیه اعلام کردند که روند مبارزه با تروریسم در عراق با موفقیت ادامه دارد و همکاری آنها با دولت عراق و دولت اقلیم کردستان در این راستا مثبت و بر اساس هماهنگی طرفین است.

هیئت‌های ترکیه و عراق ماه‌ها است روی یک مرکز عملیات مشترک کار می‌کنند که به گفته ترکیه این مرکز "برای مقابله با تهدیدات" است که منظور ترکیه همان حزب کارگران کردستان می باشد، بنا به اعلام برخی منابع آگاه، اقدامات فنی برای تشکیل این مرکز بدون هیچ مانعی ادامه دارد.

یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه در 23 آوریل گفت: «در حال تأسیس یک مرکز عملیات مشترک هستیم. دو کشور برای تأسیس این مرکز توافق کرده‌اند و مسئولیت های هر دو کشور در این مرکز مشخص خواهد شد».

شایان ذکر است در اواسط ماه آوریل سال جاری، عراق حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را یک سازمان ممنوعه اعلام کرد، اما ترکیه از بغداد می‌خواهد پ‌ک‌ک را در لیست تروریستی قرار دهد.

مقامات ترکیه از ابتدای سال جاری اعلام کردند که به منظور بستن مرزهای ترکیه به روی پ.ک.ک، در تابستان مواضع خود را در اقلیم کردستان تقویت می کنند، در همین راستا، ارتش ترکیه از چند هفته پیش از مرز استان دهوک وارد چند کیلومتری اقلیم کردستان شده است و هرروز شاهد اخبار جنگ و درگیری بین ارتش ترکیه و نیروهای پ ک ک هستیم.

کد خبر 2773026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha