بافل طالبانی: با هرگونه اقدام ناقض حقوق انتخاباتی در کرکوک برخورد خواهیم کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس اتحادیه میهنی کردستان بیان کرد: به طور جدی با هرگونه اقدامی که حقوق رأی دهندگان کرکوک و حقوق انتخاباتی را نقض کند، برخورد خواهیم کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از ویستگه نیوز، بافل طالبانی رئیس اتحادیه میهنی کردستان در دباشان با مارک سترو سرکنسول آمریکا در اقلیم کردستان دیدار کرد.

‌بر اساس بیانیه دفتر بافل طالبانی، در این دیدار درمورد تحولات سیاسی و امنیتی اخیر گفتگو و  تبادل نظر شد و بر تداوم گفتگوها و رسیدن به یک دیدگاه مشترک در راستای حل و فصل مشکلات و پیشرفت اقلیم کردستان تاکید شد.

طالبانی در این دیدار با تأکید بر تعهد اتحادیه میهنی به برگزاری انتخابات در تاریخ مقرر، اشاره کرد که برخی تغییرات لازمه اوضاع اقلیم و روند حکمرانی است.

وی افزود که انتخابات بهترین گزینه و گامی مهم برای رسیدن به عدالت و حفظ حقوق همگان است. بنابراین هرگونه تلاش برای به تعویق انداختن این فرایند ضربەای به اراده مردم و آسیب به اقلیم کردستان است.

رئیس اتحادیه میهنی درخصوص مسئله دولت محلی کرکوک و مناطق مورد مناقشه، بر تسریع انجام مراحل و تکمیل اقدامات قانونی تاکید کرد و گفت: امیدواریم این اقدامات در خدمت مردم و تعمیق روحیه همبستگی و همزیستی باشد، حقوق همه طرف ها محفوظ باشد و خواست و اراده رای دهندگان نادیده گرفته نشود.

وی اضافه کرد: به طور جدی با هرگونه اقدامی که حقوق رأی دهندگان و حقوق انتخاباتی را نقض کند برخورد خواهیم کرد و به کرکوک و کرکوکی‌های سرافراز این اطمینان را می‌دهیم که حقوق آنها را زیر پا نخواهیم گذاشت و اجازه نخواهیم داد سرنوشت آنها به سمت پرتگاه برود.

بنا به بیانیه دفتر بافل طالبانی، اتحاد مجدد کردها و موانع پیش روی روند سیاسی در اقلیم کردستان از دیگر محورهای گفتگو در این دیدار بود، طالبانی در این دیدار همچنین بر اراده و خواست اتحادیه میهنی برای حل و فصل مشکلات تاکید کرد و گفت: اتحاد و همبستگی ما تضمین کننده قدرت و بقای ماست، بنابراین ما همیشه پذیرای گفتگو و کار مشترک بوده‌ایم و از هر تلاشی که هدف آن خدمت به اقلیم کردستان و مردم عزیز آن باشد استقبال می‌کنیم.

وی همچنین بیان کرد: هدف ما روشن است و برای رسیدن به منافع عالی و ملی هر گونه سازش را انجام خواهیم داد. جان مردم برای ما در اولویت است و در این راستا هر قدمی برخواهیم داشت.

کد خبر 2773014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha