آمریکا از عادی‌سازی روابط آنکارا و دمشق حمایت نخواهد کرد

سرویس سوریه - سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که موضع آنها روشن بوده و بدون انجام اقدامات جدی به منظور یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه از عادی‌سازی روابط با دولت دمشق حمایت نخواهند کرد.

به گزارش کردپرس، «متیو میلر» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در سخنانی تاکید کرد که موضع آنها روشن بوده و بدون برداشتن گام‌های جدی برای یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه، از هیچگونه عادی‌سازی روابط با دولت دمشق حمایت نخواهند کرد.

به نوشته آژانس خبری پیام کرد، پس از حمایت روسیه از دیدار «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، پیام‌های آنکارا برای برقراری مجدد روابط با دمشق افزایش یافت.

از سوی دیگر ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که از تلاش‌های ترکیه برای عادی‌سازی روابط با اسد حمایت نمی‌کند و ابتکاراتی از این دست نتیجه‌ای نخواهند داشت.

در همین رابطه «متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشستی رسانه‌ای تاکید کرد که موضع آنها روشن است و به نظر آمریکا بدون برداشتن گام‌های جدی برای یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه، از عادی‌سازی روابط با دولت بشار اسد حمایت نخواهند کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود: «اطلاعاتی به دستمان رسیده که بین دولت‌های ترکیه و سوریه عادی‌سازی روابط اتفاق خواهد افتاد اما آمریکا از این تلاش‌ها برای عادی‌سازی روابط حمایت نمی‌کند.»

کد خبر 2773033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha