واکنش دکتر جلالی زاده به ترور شیخ آزاد

دکتر جلال جلالی زاده از نمایندگان ادوار مردم کردستان در مجلس، در یادداشتی نسبت به ترور «شیخ آزاد» بیان کرد که ترور یکی از مشایخ طریقه قادریه در شهرستان سقز با ۲ تن از مریدانش از سوی هرگروه و هر فردی باشد به شدت محکوم است.

ترور یعنی توحش و نامردی و جنایت و نمی توان در هیچ معیار و میزانی آن را سنجید. مسلم بن عقیل به آسانی می توانست عبیدالله بن زیاد را ترور کند اما گفت «نحن اهل البیت لانفتک». پس مشخص می شود که ترور در قاموس اسلام و سنت و سیره ی پیامبر و خانواده و یارانش هیچ جایگاهی ندارد چون مخالف عدالت و قانون و قضاوت اسلامی است.

همچنانکه نام قابیل تداعی کننده برادر کشی و مبتکر سنت سیئه برادر کشی و موجب نفرین همیشگی است همانطور سیل لعن و نفرین روانه قبر ابو لولو ملعون می شود که در اسلام سنت سیئه ترور را ایجاد کرد و با ترور عادلترین فرد پس از پیامبر بزرگترین ضربه را به اسلام زد و سنت خلیفه کشی را راه اندازی کرد. امروز نیز هرکس چنین جنایتی را انجام دهد شریک او محسوب می شود.

از آن جائیکه خود و خانواده ام قربانی ترور در ماه رمضان و در هنگام تلاوت قرآن هستیم، با شنیدن خبر ترور در هر جای جهان احساس می کنم که بار دیگر تروریست ها خانواده ام را آماج گلوله های خود قرار داده اند و خود را شریک غم آنان می دانم.

قرائت کُردانه از اسلام قرائت مرحوم مردوخ، مفتی زاده و شیخ عثمان است نه قرائت اسلام وارداتی وحشیانه و مرتجعانه. قرائت وحوشی که سال هاست به کردها تحت لوای اسلام ظلم می کنند و با عنوان های تقلبی و فریب کارانه به کردها ظلم و ستم می کنند.

امروز باید کردها بیدارتراز گذشته به مسائل و نقشه ها و دسیسه ها بنگرند. عقلای همه گروه های مذهبی و غیرمذهبی حساسیت وضع و زمان و مکان را احساس کنند. من درگذشته هم به رهبران صوفیه گفته ام باید از هرگونه تکفیر و تفسیق دیگران پرهیز کرد.

هر چند شاید برداشت ها متفاوت باشد، اما با آمدن پزشکیان که به طور قطع به نفع کردهاست باید احتمال دسیسه ها و ایجاد اختلافات و ناامن کردن منطقه و ایجاد جبهه بندی ها و قراردادن گروه های اسلامی در مقابل یکدیگر و در کل نا امن کردن منطقه را داد. اما باید خود کردها با دست خود سر افعی ترور و خشونت و ناامنی را بکوبند که موجب به هدر دادن دستاوردها و از بین بردن فضای همزیستی مسالمت آمیز و تعاون و برادری اسلامی است.

کد خبر 2773045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha