صلاح الدین دمیرتاش به 2 سال و شش ماه زندان محکوم شد

دادگاه مرسین صلاح الدین دمیرتاش رهبر پیشین حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) را به دلیل سخنرانی هایش در بین سال های 2015 و 2016 در جمع به 2 سال و شش ماه زندان محکوم کرد.

دادستان در این دادگاه مدعی شد که دمیرتاش در سخنرانی های خود به طور آشکاری به حکومت ترکیه، ارگان های قضایی، ارتش و نیروی پلیس توهین کرده و با سخنان خود باعث تحریک افکار بخشی از جامعه و نفرت پراکنی علیه نژاد و فرهنگ های دیگر شده است. 

در بمباران ترکیه در شیلادزە یک نیروی پیشمرگه جان خود را از دست داد
کامران عثمان، یکی از اعضای تیم کردستان عراق در CPT گفت: هواپیماهای ترکیه روستای باریسکه در شیلادزه را بمباران کردند که در پی آن یک نیروی پیشمرگ  جان خود را از دست داد.
این پیشمرگه عثمان رژدی رکانی نام دارد، 32 ساله و متاهل بودە است.

آمریکا از عادی‌سازی روابط آنکارا و دمشق حمایت نمی کند
«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد بدون انجام اقدامات جدی به منظور یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه از عادی‌سازی روابط با دولت دمشق حمایت نخواهند کرد.

دو متهم به قتل شیخ آزاد شهابی بازداشت و یکی از آنها کشته شد 
بر اساس آخرین اخبار از وضعیت پرونده شیخ آزاد شهابی و دو تن از همراهانش، یکی از متهمان به قتل در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شده  و دو متهم دیگر بازداشت شده اند. 
 ساعت حدود یک بامداد روز پنجشنبه(28 تیرماه) در محله تپه مالان سقز و در خانقاه شیخ آزاد شهابی حمله مسلحانه‌ای انجام گرفت و 2 نفر از دراویش این خانقاه در محل جان باختند و شیخ آزاد شهابی هم زخمی و به بیمارستان سقز منتقل شد اما تلاش‌ها برای انجام عمل جراحی بی‌فایده بود و بامداد همان روز فوت کرد.

کد خبر 2773061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha