تغییر رویکرد اقلیم کردستان در مقابل بغداد به دلیل عدم حمایت بین المللی از اربیل

سرویس جهان- موسسه رسانه ای امواج مدیا با اشاره به گفتگوهای اخیر مسعود بارزانی با رهبران ارشد عراق در بغداد، این اقدام رئیس سابق اقلیم کردستان و رهبر حزب دموکرات کردستان عراق را نشانه ناامیدی او از حمایت بین المللی و تغییر رویکرد در مقابل دولت مرکزی عراق دانسته است.

به گزارش کردپرس، مسعود بارزانی، رئیس سابق اقلیم کردستان و رهبر حزب دموکرات کردستان عراق، اخیرا بعد از گذشت 6 سال به بغداد رفت و مذاکرات متعددی با رهبران ارشد عراقی و دولت مرکزی انجام داد.

موسسه رسانه ای امواج مدیا این سفر را متفاوت از سفرهای قبلی رهبران اقلیم کردستان به بغداد ارزیابی کرده و آن را نشانه تغییر رویکرد اربیل نسبت به دولت مرکزی عراق دانسته است.

 بر اساس تحلیل این موسسه، رهبران کرد عراقی قبلا با امید به این که جامعه بین المللی از آنها در برابر دوبت مرکزی عراق حمایت می کند، با زبان تندی با دولت مرکزی گفتگو کرده و همواره انتقادات تندی نسبت به بغداد داشتند. با این حال، گذشت زمان نشان داد اتکا به حمایت بین المللی در مقابل بغداد نتیجه ای برای کردها نداشته و اکنون رهبران کرد راهکار را در تغییر رویکرد نسبت به دولت مرکزی می بینند.

در این تحلیل اشاره شده اکنون رهبران کرد از جمله مسعود بارزانی سعی می کنند با زبان نرم تری و با استفاده از گفتگوهای جدی با بغداد تعامل کنند .

کد خبر 2773084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha