تحویل ۱۵ کودک و ۷ زن خانواده‌های داعش به هیأتی قرقیزستانی

سرویس سوریه - در دیدار هیأتی از جمهوری قرقیزستان با نمایندگان مدیریت خودگردان ۱۵ کودک و ۷ زن عضو خانواه‌های داعش که دارای تابعیت قرقیزستانی بودند به این هیأت تحویل داده شدند.

به گزارش کردپرس، هیأتی از جمهوری قرقیزستان با با سفر به مناطق شمال و شرق سوریه با نمایندگان مدیریت خودگردان(AANES) دیدار کرد و در این دیدار ۱۵ کودک و ۷ زن عضو خانواه‌های داعش که دارای تابعیت قرقیزستانی بودند به هیأت قرقیزستانی تحویل داده شدند.

بنا بر اخبار منتشر شده توسط وب‌سایت رسمی مرکز رسانه‌ای AANES، هیأتی به سرپرستی «باکیت قدیروف» نماینده وزارت امور خارجه قرقیزستان در تاریخ ۱۸ جولای از شمال و شرق سوریه بازدید کردند.

هیأت قرقیزستانی توسط «فنر الغیث» رئیس مشترک دایره روابط خارجی، «گلستان علی»معاون رئیس مشترک و «خالد ابراهیم» عضو هیأت مدیره این دایره مورد استقبال قرار گرفتند.

در این دیدار دو طرف درباره اوضاع سوریه و تحولات سیاسی آن اظهار نظر کردند.

فنر الغیث اعلام کرد که AANES معاملات با هزینه دادن از رنج مردم سوریه را محکوم می‌کند و AANES اگر ارتش ترکیه از خاک سوریه عقب نشینی نکند، مخالف عادی سازی روابط بین آنکارا و دمشق است.

الغیث در ادامه همچنین به حملات دولت ترکیه به مردم منطقه و همچنین تاثیر این حملات بر مبارزه با داعش و امنیت منطقه اشاره کرد.

در ادامه این دیدار، «باکیت قدیروف» نماینده وزارت وزارت امور خارجه قرقیزستان از AANES و نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) تشکر کرد و  اظهار داشت که قرقیزستان هزینه بزرگی را که AANES و SDF پرداخت کرده‌اند، به رسمیت می‌شناسد.

در پایان این دیدار، AANES پانزده کودک و ۷ زن قرقیزستانی عضو خانواده‌های داعش ساکن اردوگاه‌های شمال و شرق سوریه را به هیأت جمهوری قرقیزستان تحویل داد و گواهی تحویل و پذیرش بین دو طرف امضا شد.

کد خبر 2773114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha