۳۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی پائین دست سدهای کردستان، از دیم به آبی تبدیل می شوند

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: با هدف ایجاد اشتغال، افزایش تولید محصولات کشاورزی و مهاجرت معکوس، در حال حاضر بیش از ۲۰ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سدهای استان در حال بهره برداری یا اتمام و رفع نواقص هستند که این رقم در سنوات آتی نیز افزایش خواهد یافت.

به گزارش کرد پرس، آرش آریانژاد در جمع رسانه های کردستان، گفت: یکی از اهداف ساخت سدهای استان، تأمین آب پایدار اراضی کشاورزی پائین دست این سدها و تبدیل آن ها از حالت دیم به آبی است.

وی با اشاره به اینکه توسعه استان بر پایه کشاورزی تعریف شده، افزود: در حال حاضر میزان بیش از ۲۰ هزار هکتار از اراضی پائین دست سدهای استان کردستان، در حال  بهره برداری یا اتمام و رفع نواقص جهت تحویل به سازمان جهاد کشاورزی استان، است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های جامع صورت گرفته و در صورت تخصیص اعتبارات مناسب، حدود ۱۷ هزار هکتار مانده اراضی پایاب سدهای کردستان نیز به آبی تبدیل خواهند شد که با احتساب این رقم مجموعاً میزان ۳۷ هزار و ۸۷۰ هکتار از اراضی پائین دست سدهای استان به آبی تبدیل می شوند.

آریانژاد ادامه داد: باتوجه به هماهنگی های بعمل آمده مابین وزارت نیرو و وزارت جهاد کشاورزی، در نظر است پس از بررسی کارشناسی ابعاد مختلف موضوع، تا سقف یکصد هزار هکتار از شبکه های آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سدهای استان از دیم به آبی تبدیل شود.

وی بهره برداری بیش از پیش از شبکه های آبیاری و زهکشی سدهای گاران، امیرآباد و رمشت را در سال جاری در دستور کار این شرکت دانست و یادآور شد: در راستای تحقق مطالبات مردم شریف شهرستان های مریوان و کامیاران، در سال گذشته میزان ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی پائین دست سد گاران مریوان آبی شده و امسال نیز یک هزار و ۹۰۰ هکتار از این اراضی تحت پوشش شبکه آبیاری و زهکشی، قرار می گیرند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان بیان کرد: در شهرستان کامیاران نیز شبکه های آبیاری و زهکشی پایاب سدهای امیرآباد و رمشت در سال جاری تا سقف یک هزار و ۱۰۰ هکتار از دیم به آبی تبدیل و به مجموع اراضی آبی استان کردستان، اضافه خواهند شد.

کد خبر 2773123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha