اسد و اردوغان در اوایل آگوست در مسکو دیدار می‌کنند

سرویس سوریه - روزنامه دیلی صباح ترکیه مدعی شد که اولین دیدار اردوغان و اسد در اوایل آگوست در مسکو پایتخت روسیه برگزار خواهد شد.

به گزارش کردپرس، روزنامه دیلی صباح در گزارشی مدعی شد که از آنجایی که روسای جمهور دو کشور ترکیه و سوریه در ماه‌های گذشته به طور تلویحی به حمایت از عادی‌سازی و برگزاری یک سری گفتگوها اشاره کرده‌اند اولین دیدار اردوغان و اسد در اوایل آگوست در مسکو پایتخت روسیه برگزار خواهد شد.

به نوشته روزنامه دیلی صباح، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اخیرا اعلام کرده که قصد دارد مذاکرات ترکیه با سوریه را با دعوت از «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه به ترکیه و یا کشور ثالثی احیا کند.

از سوی دیگر عراق نیز اخیرا تمایل خود را برای میزبانی این مذاکرات در «بغداد» پایتخت این کشور اعلام کرده است.

به گفته منابع دیلی صباح با توجه به قصد دو کشور برای احیای روابط، اولین دیدار اردوغان و اسد قرار است در اوایل ماه آگوست ۲۰۲۴ در «مسکو» پایتخت روسیه و با میانجیگری «ولادمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در حالی که ممکن است از «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق نیز برای این دیدار دعوت شود، برگزار شود.

تاکنون وزارت خارجه ترکیه در مورد این موضوع اظهار نظری نکرده و آن را به دفتر ریاست جمهوری ترکیه ارجاع داده است و منابع نزدیک به دولت دمشق نیز خبر دیدار اردوغان و اسد را تکذیب کرده‌اند.

کد خبر 2773140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha