هشدارهای جدی ترکیه به اتحادیه میهنی

سرویس جهان- وبسایت خبری میدل ایست آی ادعا کرد ترکیه به رهبر حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق هشدار داده است منتظر عواقب جدی رابطه این حزب با پ.ک.ک باشد.

به گزارش کردپرس، دولت ترکیه، از سال گذشته و به بهانه ارتباط داشتن حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق- که پایگاه اجتماعی اصلی آن در استان سلیمانیه عراق است- با پ.ک.ک، پروازها از مقصد سلیمانیه به ترکیه و بالعکس را ممنوع کرده است.

بهار گذشته برخی مقامات ترکیه، از جمله رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور طی سفر خود به عراق، ادعا کردند که اتحادیه میهنی کردستان عراق نسبت به فعالیت پ.ک.ک یا گروههای نزدیک به آن در سلیمانیه بی تفاوت است و باید راه را بر هر گونه فعالیت این گروهها در سلیمانیه ببندد.

یک منبع ترکیه ای در مصاحبه با میدل ایست آی ادعا کرده است که اعضای ارشد پ.ک.ک در سلیمانیه حضور داشته و حتی آموزش دیده اند.

 منابع امنیتی ترکیه که هویت آنها فاش نشده، به میدل ایست آی گفته اند ادامه ارتباط اتحادیه میهنی با پ.ک.ک عواقب جدی برای این حزب در سلیمانیه عراق به دنبال دارد.

یکی از این منابع امنیتی با اشاره به حملات پهپادی ترکیه در استان سلیمانیه عراق هشدار داده است عدم توجه اتحادیه میهنی به هشدار های ترکیه « پیامدهای عملیاتی» به دنبال خواهد داشت.

منابع امنیتی دولت اقلیم کردستان نیز ادعا کرده اند فشارهای ترکیه بر اتحادیه میهنی افزایش یافته و مداخلات برخی طرف های خارجی در اقلیم کردستان، مانند ایالات متحده آمریکا تاکنون نتیجه ای به دنبال نداشته است.

میدل ایست آی همچنین ادعا کرده است که طرفهای طرفدار همکاری با دولت اقلیم کردستان و ترکیه در داخل حزب اتحادیه میهنی در حال قدرت گرفتن هستند و ممکن است این طیف در انتخابات پارلمانی آینده اقلیم کردستان بیشترین کرسی های متعلق به اتحادیه میهنی را از آن خود کند.

این نشریه از برخی مقامات اتحادیه میهنی نقل کرده است که اتحادیه میهنی، آن طور که ترکیه ادعا می کند، دارای ارتباط با پ.ک.ک نیست.

بر اساس ادعای این نشریه، ترکیه از کانال های امنتی به رهبر اتحادیه میهنی نسبت به این موضوع پیام داده است.

کد خبر 2773158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha