سایت پرنده نگری «کانی برازان» بعد از ١٣ سال بهسازی می شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی گفت : پس از ۱۳ سال سایت پرنده نگری پناهگاه حیات وحش و تالاب بین المللی کانی برازان شهرستان مهاباد، بروزرسانی و بهسازی می شود.

به گزارش کردپرس، سعید شهند، افزود: این سایت که نخستین سایت پرنده نگری کشور است در سال ۱۳۹۰ افتتاح شده و  طی سال های گذشته هیچ هزینه ای برای بروزرسانی و بهسازی این مجموعه انجام نشده بود که با حمایت های استاندار محترم و حامی محیط زیست استان ، عملیات اجرایی پروژه بهسازی و بروزرسانی آن توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان  در حال انجام است و تا یک ماه آینده به اتمام می رسد.

شهند با اشاره به اختصاص ۸ میلیارد ریال برای انجام این پروژه بیان کرد : ۵ میلیاد ریال از محل اعتبارات استانی و ۳ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی تخصیص یافته است و تلاش می کنیم با بروز رسانی و بهسازی آن ، عموم علاقمندان ، پژوهشگران ، دوستداران طبیعت و محیط زیست بتوانند با کیفیت بالاتری از این مجموعه بهره مند شوند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت : وضعیت تالاب های استان به ویژه تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه در تابستان امسال مطلوب است و حجم و پهنه آبی این تالاب ها نسبت به زمان مشابه در تابستان سال گذشته با افزایش چشمگیری روبرو بوده است.

او افزود: با اقدامات مطلوبی که از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست با همکاری شرکت آب منطقه ای استان و هماهنگی های ستاد استانی نجات دریاچه ارومیه انجام گرفت، آبگیری تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه بصورت 100 درصدی انجام شده است و با وجود افزایش دما و تبخیر در فصل تابستان، وضعیت آبی این تالاب ها مطلوب است.

شهند با بیان اینکه این تالاب ها ظرفیت ویژه ای در حوزه محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی استان آذربایجان غربی هستند، افزود : آبگیری حداکثری این تالاب ها موجب جاری شدن جریان زندگی ، افزایش شادابی و طراوت در آنها و حضور گونه های مختلف پرندگان آبزی و کنار آبزی شده است .

 

کد خبر 2773186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha