سر خط خبرهای 3مرداد خبرگزاری کردپرس

سرخط خبرهای 3 مرداد منتشر شده در خبرگزاری کردپرس در استودیو خبر تقدیم حضور مخاطبان می شود.

تاکید آمریکا بر اجرای توافق نامه شنگال برای بازگشت آوارگان کرد ایزدی
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد کشورش از اجرای توافق نامه شنگال میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق حمایت کرده و بر اجرای کامل مفاد آن تاکید می کند.
متیو میلر امضای توافق نامه شنگال را اقدام مهمی برای حمایت از بازماندگان جنایت داعش علیه این گروه در سال 2014 دانست اما تاکید کرد اجرای این توافق نامه تنها با همکاری خود ایزدیها امکان پذیر است.

دولت عراق رسماً پ.ک.ک را یک حزب ممنوعه اعلام کرد
بر اساس نامه دبیرخانه هیأت وزیران عراق، از کلیه ادارات خواسته شده در نامه ها و نوشته های خود از حزب کارگران کردستان به عنوان یک سازمان ممنوعه نام ببرند.
بر اساس این نامه که به فراکسیون ها و دیگر بخش های مجلس نیز ارسال شده، دولت فدرال دیگر به عنوان یک حزب ممنوعه با پ.ک.ک تعامل خواهد کرد.

تهاجم ارتش ترکیه به خاک عراق، اشغالگری نظامی است
به گفته عضو ارشد اتحادیه میهنی کردستان تهاجم ارتش ترکیه به خاک عراق، اشغالگری نظامی است و باید طبق قوانین و موازین بین المللی به عنوان یک ارتش اشغالگر با آن تعامل شود.
غیاث سورچی با بیان اینکه ارتش ترکیه اخیراً به عمق 40 کیلومتری در خاک عراق پیشروی کرده و به ایجاد مراکز ایست و بازرسی بسیاری در جاده های اصلی، به ویژه در استان دهوک اقدام کرده است، موضع دولت فدرال در برابر این تهاجم را شرم آور خواند.

دولت اقلیم کردستان شیطان را هم گول می زند
نماینده پارلمان عراق با بیان اینکه دولت اقلیم کردستان شیطان را هم گول می زند، معتقد است که دولت اقلیم اسامی پیشمرگه هایی که استعفا داده اند را هم به وزارت دارایی عراق ارسال کرده است.
به گفته سوران عمر در لیست حقوق ماه جولای نیروهای امنیتی اقلیم کردستان، اسامی پیشمرگه هایی که استعفا داده و یا در لیست فراری ها قرار گرفته اند، هم ذکر شده و حتی اسامی آنهایی که اکنون عضو حشد الشعبی هستند نیز در لیست پیشمرگه آمده است.

کد خبر 2773199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha