اقدامات نظامی آمریکا در 118 مین ماه حضور در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش داد آمریکا در 118 مین ماه حضور در سوریه، بیش از 200 کامیون محموله نظامی به پایگاه های خود در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه منتقل کرده و بیش از 10 مانور نظامی نیز برگزار کرده است.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد در 118 مین ماه ائتلاف تحت رهبری آمریکا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، 9 محموله نظامی از طریق هوایی به پایگاههای این کشور در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه منتقل شده و از راه زمین نیز 200 کامیون تجهیزات نظامی و لجستیک به 20 پایگاه و پست نظامی این کشور در این منطقه منتقل شده است.

بر اساس این گزارش، محموله های نظامی که از طریق زمینی به این مناطق منتقل شده، از طریق گذرگاه الولید در اقلیم کردستان ارسال شده است.

نیروهای آمریکایی همچنین 10 مانور نظامی و دوره آموزش نظامی در کنار نیروهای کرد سوریه برگزار کرده و چند عملیات مشترک همراه نیروهای دموکراتیک سوریه، تحت رهبری کردها برای تعقیب نیروهای داعش برگزار کرده است.

این نهاد ناظر بر تحولات سوریه همچنین از طرف رفتن آمریکا از پاسخ به کشتار جمعی 2019 در منطقه تحت کنترل داعش در باغوز خبر داد.

دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین ادعا کرده است که بخش بزرگی از منابع نفت و گاز سوریه در کنترل آمریکا قرار دارد و به جای منتفع شدن مردم سوریه از آن حیف و میل می شود.

کد خبر 2773223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha