۱۲.۳ درصد تصادفات برون شهری کردستان  مربوط به وانت بارها است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کردستان گفت: ۱۰ درصد تصادفات برون شهری کشور توسط وانت بارها صورت می گیرد که این عدد در استان ۱۲.۳ درصد بوده و بیش از میانگین کشوری است.

فرزاد حسنی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، گفت: دریافت بارنامه برای تردد وانت بارها در محورهای برون شهری کشور الزامی است و عملیاتی کردن آن نیازمند هماهنگی منسجم تر دیگر دستگاه های استان است.

وی اظهار کرد: ۹ هزار و ۴۰۰ دستگاه وانت بار دارای کارت هوشمند در استان وجود دارد که بدون بارنامه اقدام به حمل بار در مسیرهای بین شهری می کنند و باید راهکاری برای رفع این مشکل در نظر گرفته شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان افزود: در استان جابه جایی ۹ میلیون تن کالا توسط کامیون ها انجام می گیرد که از این میزان حدود ۵ هزار تن آن توسط وانت بارها صورت می گیرد.

حسنی با اشاره به وقوع ۱۰ درصد تصادفات برون شهری کشور توسط وانت بارها، ادامه داد: این عدد در استان ۱۲.۳ درصد بوده و بیش از میانگین کشوری است.

وی بر لزوم مدیریت و کنترل بارنامه وانت بارها در مسیر های برون شهری تاکید کرد و یادآور شد: صدور بارنامه یعنی شناسنامه بار و علاوه بر آن راننده می تواند از مزایای بیمه و بازنشستگی برخوردار شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان بیان کرد: ساز و کار این موضوع آماده است و انتظار داریم برای مدیریت این وضعیت پلیس، صمت و شهرداری هماهنگی کافی با این اداره کل داشته باشند.

کد خبر 2773274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha