فیدان کردهای سوریه را به تصرف میادین نفتی تحت کنترل آنها تهدید کرد

سرویس سوریه - «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه با اشاره به ضرورت انجام اقدامات مشترک از جمله تامین امنیت مرزها، مبارزه با ترور و استرداد پناهجویان با دولت دمشق، تاکید کرد که نفت تحت کنترل کردهای سوریه باید از آنها گرفته و به مردم سوریه بازگردانده شود.

به گزارش کردپرس، «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه در گفتگویی با تاکید بر ضرورت انجام چند اقدام مشترک با دولت دمشق از جمله تامین امنیت مرزها، مبارزه با ترور و استرداد پناهجویان، اعلام کرد که نفت تحت کنترل کردهای سوریه باید از آنها گرفته و به مردم سوریه بازگردانده شود.

«هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه در گفتگویی با کانال اسکای‌نیوز عربی به تلاش‌های آنکارا برای احیای روابط با دولت دمشق اشاره کرد و اظهار داشت که ترکیه همانند عادی‌سازی روابطش با دیگر کشورهای منطقه خواستار عادی‌سازی روابط با سوریه نیز است.

هاکان فیدان ادامه داد: «رئیس‌جمهور ترکیه در بالاترین سطح سیاسی برای گفتگو در مورد همه مسائل و اختلافات بین دو کشور اعلام آمادگی کرده است.»

فیدان افزود: «از سال ۲۰۱۷، آنکارا و دمشق گفتگوهایی غیرمستقیم از طریق کانال‌های متعدد داشته اند که به توقف درگیری بین اپوزوسیون و دولت سوریه کمک کرده است. شش تا هفت سال صلح و ثبات به دولت سوریه این فرصت را داده تا بر برخی چالش‌های سیاسی غلبه کند. اکنون ما باید این وضعیت موقت را به یک وضعیت دائمی تبدیل کنیم.»

فیدان ضمن اشاره به محاصره مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، تصریح کرد : «سوریه به ویژه مناطق عربی تحت تصرف یگان‌های مدافع خلق(YPG) که این شبه‌نظامیان تاسیسات نفتی این مناطق را تصرف کرده اند باید از وجود آنها پاک شود.»

هاکان فیدان در ادامه تهدید کرد که آنها باید با کردهای سوریه بجنگند تا میادین نفتی و منابع انرژی را آزاد کنند و به مردم سوریه برگردانند زیرا YPG قطعا محصولات این میادین نفتی و عواید جنگ را علیه مردم سوریه و دولت ترکیه استفاده کرده است.»

کد خبر 2773276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha