برگزاری نشست عمومی مجلس نظامی SDF / افزایش مدت خدمت سربازی و مقابله با تهدیدات ترکیه

سرویس سوریه - مجلس نظامی SDF نشست عمومی خود را با گرفتن تصمیماتی از جمله افزایش مدت خدمت سربازی، مقابله با تهدیدات ترکیه و همچنین تلاش‌ برای گفتگوی کردی-کردی برگزار کرد.

به گزارش کردپرس، مجلس نظامی نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) نشست عمومی خود را برگزار کرد و در این نشست تصمیماتی از جمله افزایش مدت خدمت وظیفه سربازی، مقابله با تهدیدات ترکیه و همچنین تلاش‌ها برای گفتگوی کردی-کردی اتخاذ شد.

به نوشته وبسایت رسمی مرکز رسانه‌ای SDF، مجلس نظامی SDF نشست عمومی خود را با حضور «مظلوم کوبانی» فرمانده کل SDF، اعضای فرماندهی کل SDF، رهبران مجالس و مناطق نظامی SDF و نهادهای رسمی آن تشکیل داد.

این نشست با ارزیابی جامع از چشم‌انداز سیاسی سوریه به طور کلی و منطقه شمال و شرق سوریه به طور خاص آغاز شد و در آن بر لزوم دنبال کردن یک سیاست عملی، خلاقانه و باز در قبال همه موضوعات و آمادگی مستمر برای هرگونه تحول تاکید شد.

با توجه به این چشم‌انداز، اعضای این نشست از مجلس SDF خواستند تا یک راه‌حل سیاسی به رهبری سوریه‌ها ایجاد کند.

در این نشست حملات جاری ترکیه به شمال و شرق سوریه محکوم شد و بر تلاش‌ها برای جلب حمایت بین‌المللی برای پایان دادن به این حملات تاکید شد.

در این نشست بر ضرورت احیای مجدد گفتگوی کردی-کردی در آینده نزدیک تاکید شد.

در این جلسه همچنین بررسی جامعی از ساختار داخلی و سازمانی SDF در سطح داخلی انجام شد و از همکاری نیروهای SDF با ائتلاف بین‌المللی در مبارزه با داعش و فعالیت روزانه مشترک در مدیریت زندانیان داعش و رسیدگی به چالش‌های ناشی از اردوگاه هول و پیشرفت قابل توجه در این زمینه‌ها تقدیر شد.

در رابطه با انجام وظیفه سربازی، در این جلسه درباره اجرای عفو عمومی فراریان، حل مسائل مربوط به متخلفان و انتقال پرسنل به سایر بخش‌های نظامی و تشکیل کمیته‌ای برای نظارت بر این فرآیندها بحث و تبادل نظر شد.

در بعد سازمانی، تمدید قراردادهای نظامی به سه سال و گسترش برنامه‌های آموزشی با تمرکز بر جذب نیرو جدید تصویب شد.

در این نشست به چند موضوع نظامی دیگر نیز پرداخته شد.این مجلس افزایش فعالیت داعش را تایید کرد و بر اقتدار SDF برای انجام عملیات برای جلوگیری از ظهور مجدد داعش تاکید کرد. همچنین عملیات اخیر ضد داعش مورد ستایش قرار گرفت و گسترش آنها مورد تشویق قرار گرفت.

در این نشست همچنین از موفقیت نیروهای سوریه دموکراتیک در خنثی کردن تلاش برای نفوذ شبه‌نظامیان تحت حمایت ترکیه در منبج و زرگان قدردانی شد و بر لزوم پاسخگویی قوی به حملات آتی ترکیه تاکید شد.

در نهایت، این نشست به یگان‌های مدافع زنان (YPJ) در چهارمین کنگره آنها تبریک گفت و از تصمیمات آنها و ایجاد یک فرماندهی نظامی تقدیر کرد.

کد خبر 2773309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha