لاهور شیخ جنگی: آنچه در سلیمانیه می‌گذرد در هیچ کجای دنیا قابل قبول نیست

سرویس عراق و اقلیم کردستان- لاهور شیخ جنگی در واکنش به تکرار حوادث تیراندازی و کشتن شهروندان توسط نیروهای امنیتی سلیمانیه گفت که آنچه در سلیمانیه می گذرد، در هیچ کجای دنیا قابل قبول نیست، در سلیمانیه هیچ نهاد دولتی باقی نمانده است. وی عاملان این وضعیت را بافل طالبانی و قباد طالبانی دانست.

به گزارش کردپرس به نقل از آوینه، روز یکشنبه 2024/7/28 لاهور شیخ جنگی، رئیس لیست جبهه خلق در سلیمانیه در مراسم تشییع جنازه یک فرد کاسب که شب گذشته به ضرب گلوله نیروهای کماندو کشته شد، شرکت کرد.

لاهور شیخ جنگی اظهار داشت: «این وظیفه نیروهای امنیتی و پلیس است که با دستور قاضی افراد را دستگیر کنند، نیروهای پیشمرگه و کماندو به هیچ وجه حق ندارند مردم را تهدید کنند، با سلاح وارد شهر شوند و مردم را دستگیر کنند».

وی افزود: «متاسفانه آنچه در سلیمانیه می‌گذرد در هیچ کجای دنیا اتفاق نمی‌افتد، بر اساس قانون نیروهای داخلی، تنها پلیس و نیروهای امنیتی با دستور قاضی می‌توانند افراد را دستگیر کنند، اما در سلیمانیه خلاف آن عمل می شود، پلیس و نیروهای امنیتی هیچ اختیاری ندارند و نیروهای کماندو یگان 70 و وزارت پیشمرگه افراد را دستگیر می کنند و به قتل می رسانند».

لاهور شیخ جنگی همچنین گفت: «مقصر آنچه اتفاق افتاد، خود بافل طالبانی است زیرا به عنوان مثال اگر محافظان من اشتباهی مرتکب شوند، آنها مقصر نیستند بلکه من مقصر هستم که آنها را به خوبی تعلیم نداده‌ام».

لاهور شیخ جنگی در بخشی دیگر از اظهارات خود اشاره کرد که یک روز قبل بافل طالبانی از نیروهای کماندو بازدید کرد و از آنها "برای تمام آن ناعدالتی‌ها و خشونت هایی که به مردم روا می‌دارند تشکر کرد".

رئیس جبهه خلق اظهار داشت که در سلیمانیه هیچ نهاد دولتی باقی نمانده است، وی با مقصر خواندن بافل طالبانی و قباد طالبانی گفت: «از خودتان شرم کنید، از اینجا به شما می گویم که دیگر بس است».

شایان ذکر است شب گذشته در محله راپرین سلیمانیه یک جوان چایچی به اسم آری کشته شده است، نیروهای امنیتی سلیمانیه به دنبال این حادثه در بیانیەای اعلام کردند: «در پی درگیری بین دو شهروند در محله راپرین سلیمانیه که متاسفانه منجر به فوت یک نفر شد، نیروهای امنیتی به سرعت به محل شتافتند و متهم و یکی از نیروهای کماندو را به اتهام کمک به قاتل دستگیر کردند».

کد خبر 2773352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha