سر خط خبرهای 8مرداد خبرگزاری کردپرس

سرخط خبرهای 8 مرداد منتشر شده در خبرگزاری کردپرس در استودیو خبر تقدیم حضور مخاطبان می شود.

شش زن حوان به دلیل هلپرکی با لباس کُردی در یک عروسی بازداشت شدند
در پی انتشار تصاویری از هلپرکی زنان کرد در یک مراسم عروسی با لباس های کُردی، شش زن جوان بازداشت شدند.
در پی انتشار تصاویری از یک مراسم عروسی شش زن جوان شرکت کننده در این مراسم بازداشت شدند. این زنان جوان با لباس های سنتی کُردی در مراسم عروسی هلپرکی کرده بودند.
تصاویر این مراسم عروسی توسط حساب های کاربری ملی گرایان ترک افراطی در فضای مجازی منتشر شده بود. پس از انتشار این تصاویر، نیروهای پلیس ضد ترور با حمله به خانه های شهروندان در الیح و سیرت 6 زن جوان را به اتهام عضویت در سازمان تروریستی بازداشت کرده و به اداره امنیت سیرت منتقل کردند.

نتیجه مذاکرات کردی-کردی در سوریه امیدوار کننده نیست
الیزا مارکوس می گوید به موفقیت مذاکرات میان دو طیف کردی رقیب در سوریه زیاد امیدوار نیست.
صالج گدو، از مقامات ائتلاف کردی تحت رهبری شورای میهنی کرد سوریه که رقیب احزاب کرد حاکم بر منطقه تحت کنترل کردهای سوریه محسوب می شود، از احتمال آغاز دور تازه ای از مذاکرات کردی-کردی در سوریه خبر داده است.
مذاکرات کردی-کردی در سوریه از سال 2012 و با میانجیگری اقلیم کردستان آغاز شد اما با وجود امضای دو توافق، مفاد آن هیچ وقت اجرایی نشد. 


هیچ توافقی بین رژیم پیشین عراق و ترکیه درخصوص تهاجم به اقلیم کردستان وجود ندارد
علی نعمه البنداوی، نماینده ائتلاف نیروهای اداره دولت و عضو کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق، با اشاره به اینکه ترکیه در تهاجم نیروهای خود به اقلیم کردستان به توافقات رژیم پیشین عراق استناد می کند، وجود هرگونه توافقی بین ترکیه با رژیم پیشین عراق را در خصوص مجاز بودن این تهاجم تکذیب کرد.


مایکل روبن: ترکیه قصد دارد مانند سوریه بخشی از خاک عراق را تحت کنترل خود درآورد
مایکل روبن نویسنده و محقق آمریکایی  ضمن انتقاد از عملکرد نخست وزیر عراق مبنی بر نرمش نشان دادن در قبال تهاجمات ترکیه هدف از انجام این حملات در خاک اقلیم کردستان را توسعه طلبی خواند  و اعلام کرد این کشور قصد دارد برخی از خاک عراق را نیر مانند سوریه تحت کنترل خود درآورد.

کد خبر 2773377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha