۱۴ قلم شیء تاریخی در سنندج کشف شد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان از کشف اشیای تاریخی مربوط به هزاره اول قبل از میلاد در این استان خبر داد.

به گزارش کرد پرس، سرهنگ محمدرضا زارعی گفت: به دنبال انجام گزارش های مردمی مبنی بر خرید و فروش اشیاء تاریخی توسط شخصی در سنندج، موضوع بلافاصله در دستور کار یگان حفاظت استان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: یگان حفاظت استان پس از اخذ حکم قضایی با همراهی و هماهنگی کلانتری ١٣ سنندج، در محل حضور یافته و ١٧ قلم شیء تاریخی را از فردی با هویت مشخص و بومی در این شهرستان کشف کردند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان افزود: با توجه به اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی استان ١٤ قلم از اشیای مکشوفه دارای ارزش تاریخی و قدمت آن ها هزاره اول قبل از میلاد تخمین زده شده و ٣ قلم آن نیز تقلبی است.

سرهنگ زارعی ادامه داد: در این راستا علاوه بر ضبط و صورتجلسه اشیای مکشوفه، متهم دستگیر و پرونده آن برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفت.

وی یادآور شد: تلاش های ارزنده دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی و انتظامی استان، مقام قضایی و یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنی کردستان در راستای حفاظت و صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی قابل تقدیر است.

کد خبر 2773417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha