۹۴ هزار تردد مسافری در مرز باشماق ثبت شد

مدیر پایانه مرزی باشماق مریوان گفت: از ابتدای ماه محرم تا روز بیست و سوم، ۹۴ هزار و ۳۰۳ تردد در این مرز به ثبت رسیده است.

حمیدرضا عبدالملکی در گفت و گو با خبرنگار کرد پرس، از آمادگی پایانه مرزی باشماق مریوان برای میزبانی از زائران اربعین خبر داد و گفت: سالن مسافری این مرز ظرفیت پذیرش روزانه ۲۰ هزار زائر را دارد.

وی با بیان اینکه مرز باشماق مریوان برای سومین سال متوالی میزان زائران اربعین است، افزود: زیرساخت های لازم از جمله ایجاد پارکینگ و سایبان، تاسیسات داخل سالن مسافری و مواکب داخل مرز ایجاد شده و آماده پذیرش زائران هستیم.

مدیر پایانه مرزی باشماق مریوان با اشاره به اینکه سالن مسافری این مرز ظرفیت پذیرش روزانه ۲۰ هزار زائر را دارد، اظهار کرد: سال گذشته حدود ۱۴۳ هزار زائر از این مرز تردد داشته اند و پیش بینی می کنیم این آمار در اربعین امسال رشد بیشتری داشته باشد.

عبدالملکی با بیان اینکه از ابتدای ماه محرم تا روز بیست و سوم، ۹۴ هزار و ۳۰۳ تردد در این مرز به ثبت رسیده است، ادامه داد: از این تعداد ۲۰ هزار و ۱۷۵ زائر ایرانی از طریق این مرز از کشور خارج و  ۲۰ هزار و ۵۶۲ زائر ایرانی نیز وارد کشور شده اند.

وی با اشاره به اینکه در همین مدت ۲۷ هزار و ۳۶۲ زائر غیر ایرانی وارد کشور و ۲۶ هزار و ۲۰۴ زائر از کشور خارج شده اند، یادآور شد: آمار تردد مسافر از ابتدای سال تا پایان تیر ماه از این مرز بیش از ۴۶۰ هزار نفر بوده است.

کد خبر 2773462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha