سوزاندن ۲۳۰ هکتار از جنگل‌های عفرین توسط شبه‌نظامیان تنها در سه روز

سرویس سوریه - «ابراهیم شیخو» عضو هیأت مدیره سازمان حقوق بشر عفرین-سوریه ضمن اشاره به اقدامات ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن در عفرین اعلام کرد که شبه‌نظامیان در روزهای اخیر ۲۳۰ هکتار از جنگل‌های عفرین را سوزانده‌اند

به گزارش کردپرس، «ابراهیم شیخو» عضو هیأت مدیره سازمان حقوق بشر عفرین-سوریه در مصاحبه‌ای به بیان اقدامات دولت ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن در عفرین پرداخت و اعلام کرد که شبه‌نظامیان در روزهای اخیر ۲۳۰ هکتار از جنگل‌های عفرین را سوزانده و به صورت روزانه درختان این منطقه را قطع می‌کنند.

به نوشته شبکه روناهی، «ابراهیم شیخو» یکی از اعضای هیأت مدیره سازمان حقوق بشر عفرین-سوریه در مصاحبه‌ای به اقدامات دولت ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به آن پرداخت.

«ابراهیم شیخو» در سخنان خود اظهار داشت که اقدامات شبه‌نظامیان در عفرین تحت فرماندهی و نظارت نیروهای امنیتی ترکیه انجام می‌شود و هدف از این اقدامات خالی کردن عفرین از سکنه است.

شیخو در ادامه تصریح کرد که علاوه بر اقدامات آدم‌ربایی، کشتار و غارت که هر روز توسط شبه‌نظامیان انجام می‌شود، شبه‌نظامیان آغاز به آتش زدن مناطق کوهستانی و جنگلی عفرین کرده‌اند.

وی افزود که مناطق کوهستانی عفرین با دستور و نظارت مستقیم سازمان اطلاعات ملی ترکیه(میت) در حال سوزاندن است و ۱۵ روز است که هر قسمت از خاک عفرین توسط شبه‌نظامیان به آتش کشیده می‌شود.

منطقه‌ای به وسعت ۲۳۰ هکتار بین روستاهای البیسک و بلیلکو، ادما، میدان اکبس و جلا با هزاران درخت در منطقه راجوی عفرین در تاریخ ۲۳، ۲۴ و ۲۵ جولای توسط شبه‌نظامیان در آتش سوخت و حدود ۲۰۰ اصله درخت زیتون نیز در جنوب روستای قاتما نیر در ۱۰ روز گذشته قطع شده است.

شیخو در ادامه همچنین از ایجاد منطقه تولید زغال برای شبه‌نظامیان فرقه حمزه و سلطان سلیمان شاه خبر داد و افزود: «منابع محلی گزارش داده‌اند که شبه‌نظامیانی به نام نیروی مشترک لشکر سلطان سلیمان شاه، الامشات و لشکر الحمزات در حومه روستاهای المزرا، مارسکا، شاورخا، مریمین، اناب و شاران به صورت روزانه با ۲۰ وسیله نقلیه وانت چوب منطقه را به زغال تبدیل کرده و به مکان نامشخصی انتقال می‌دهند.»

«ابراهیم شیخو» عضو هیأت مدیره سازمان حقوق بشر عفرین-سوریه در پایان تاکید کرد که اقدامات دولت ترکیه وشبه‌نظامیان در اصل با هدف خالی کردن عفرین از سکنه انجام می‌شود.

کد خبر 2773485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha