عضو جبهه ترکمانی پیشنهاد انتصاب استاندار موقت برای کرکوک را مطرح می‌کند

ارشد صالحی، عضو جبهه ترکمانی و نماینده مجلس عراق، پیشنهاد می‌کند که رئیس هیأت عالی هماهنگی بین استانی عراق، که عرب است، به طور موقت در استانداری کرکوک منصوب شود و بخشنامه ها و اسناد حقوق کارمندان دفتر و شورای استان را امضا کند، تا آن زمان بر سر تشکیل دولت محلی کرکوک هم توافق خواهد شد.

به گزارش کردپرس به نقل از آوینه، ارشد صالحی، رئیس کمیسیون حقوق بشر مجلس عراق، در بیانیەای با اعلام اینکه این کمیسون از کارمندان دفتر استانی و ریاست شورای استانی شکایت هایی مبنی بر عدم پرداخت حقوق آنها به دلیل برخی بخشنامەهای مالی و نبود دولت محلی کرکوک دریافت کرده است، گفت: بنده پیشنهاد خود را مطرح می کنم و طی نامەای به نخست وزیر و وزارت دارایی، درخواست می‌کنم احمد فتلاوی، رئیس هیأت عالی هماهنگی بین استانی، به طور موقت به عنوان استاندار کرکوک منصوب شود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد استاندار موقت، به منظور امضای بخشنامه‌ها و اسناد اداری استان کرکوک توسط نامبرده است، گفت: حداقل آنهایی که مربوط به حقوق است باید امضا شود، به کارمندان استانداری و ریاست شورا حق می‌دهم زیرا زندگی آنها با پول حقوق می‌چرخد.

ارشد صالحی معتقد است که انتصاب استاندار موقت کرکوک دلیل دیگری برای تسریع در تشکیل دولت محلی خواهد بود و کرکوک دیگر در این خلاء باقی نخواهد ماند.

وی افزود که چرا باید کارمندان به دلیل اختلاف نظر احزاب سیاسی بر سر تشکیل دولت محلی متضرر شوند؟

کد خبر 2773506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha