زائران اربعین می توانند با گذرنامه عادی از مرز «کیله» تردد کنند

مدیر گمرک سردشت گفت: امکان تردد زائران اربعین از مرز «کیله» این شهرستان با گذرنامه عادی (غیرزیارتی) وجود دارد.

به گزارش کردپرس، از ایرنا؛ مجید غلام‌نژاد اظهار کرد: روزانه به طور میانگین ۲۵۰ تا ۳۵۰ مسافر از مرز کیله سردشت تردد می کنند اما این آمار در برخی روزها به بیش از ۸۰۰ نفر افزایش پیدا می کند.

او اضافه کرد: با توجه شرایط آب و هوایی این منطقه زائرانی که قصد تردد برای زیارت عتبات عالیات در ایام اربعین دارند، می توانند با گذرنامه های عادی غیر زیارتی از این مرز رسمی عبور کنند و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

مدیر گمرک سردشت با اشاره به استقبال خوب شهروندان برای تردد در این مرز رسمی گفت: سال گذشته در مجموع ۱۲۷ هزار مسافر داخلی و خارجی از مرز «کیله» این شهرستان تردد کردند.

غلام نژاد در خصوص صادرات و واردات کالا از مرز «کیله» نیز گفت: روزانه بیش از ۱۸۰ کامیون شامل کالاهای صادراتی از جمله کاشی و سرامیک، تیرآهن، میلگرد، خشکبار، مصنوعات فلزی و پلاستیکی و میوه و تره بار به مقصد اقلیم کردستان عراق وارد بازارچه مرزی «کیله» می‌شوند.

او افزود: امسال در مجموع ۱۷۰ هزار تُن انواع کالا به ارزش ۴۸ میلیون و ۲۰۰ دلار از این مرز به اقلیم کردستان عراق صادر شد و همچنین ۳۲ هزار تُن انواع کالا به ارزش ۱۲ میلیون و ۲۰۰ دلار از سایر گمرکات کشور از طریق مرز «کیله» صادر شده است.

کد خبر 2773623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha