۴۵۶ گونه جانوری در اکوسیستم های آبی و خشکی کردستان شناسایی شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: تا کنون ۴۵۶ گونه جانوری در اکوسیستم های آبی و خشکی سطح استان شناسایی شده است.

به گزارش کرد پرس، اقبال حمیدی گفت: این گونه ها شامل ۳۱۱ گونه پرنده، ۴۸ گونه پستاندار، ۳۸ گونه خزنده، ۵۴ گونه دو زیست و ۵ گونه دوزیست است.

وی اظهار کرد: تنوع گونه های گیاهی استان کردستان نیز با تعداد ۲ هزار و ۳۵۰ گونه حدود ۲۶ درصد از کل تنوع گونه های گیاهی ایران را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان افزود: کردستان میزبان گونه های منحصر بفردی هم، چون سمندر خال زرد کردستانی و سمندرآتشین است گونه های که اگر به خوبی محافظت شوند می توان از خطر انقراض آنها جلوگیری کرد.

حمیدی ادامه داد: استان کردستان با توجه به وضعیت توپوگرافی و جغرافیایی و قرار گرفتن در مسیر رشته کوه زاگرس یکی از بهترین استان های کشور در زمینه ذخایر ژنتیکی و زیستی چه از لحاظ جانوری و چه گیاهی محسوب می شود.

وی یادآور شد: داشتن گونه های منحصر به فردی مانند قوچ و میش، کل و بز، کفتار، گربه وحشی، سمندر خال زرد کردستانی، سمندر آتشین، پلنگ، خرس قهوه ای، عقاب طلایی، انواع مرغابی، سنجاب درختی و سنجاب زمینی غنای تنوع زیست استان را نشان می دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان بیان کرد: شکار بی رویه و آتش زدن مراتع و جنگل ها از جمله تهدیداتی است که گونه های متنوع گیاهی و جانوری را در استان کردستان تهدید می کند تا جایی که حفاظت و حراست از این منابع خدادادی وظیفه تک تک افراد جامعه است.

کد خبر 2773658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha