۹۲۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کردستانی خریداری شد

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان از تحقق ۷۷ درصدی برآورد میزان خرید تضمینی گندم در استان خبر داد و گفت: تا کنون ۹۲۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان کردستانی خریداری شده است.

به گزارش کرد پرس، جمال صالحی در جمع رسانه های کردستان، گفت: از ابتدای زمان برداشت گندم در استان تاکنون ۹۲۵ هزار تن گندم خرید تضمینی شده است که  از این میزان ۹۰۰ هزار و ۱۵۲ تن در سامانه ثبت شده است.

وی آهنگ خرید روزانه گندم در استان را ۲۴ هزار و ۱۱۸ تن اعلام کرد و افزود: میزان خرید تضمینی گندم در استان تاکنون، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش نشان می دهد.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان اظهار کرد: شهرستان بیجار با ۲۳۵ هزار و ۳۰۹ تن، قروه با ۱۶۴ هزار و ۷۶ تن، دهگلان با ۱۶۰ هزار و ۱۹۶ تن و سقز با ۱۴۸ هزار و و ۴۰ تن بیشترین میزان خرید را ثبت کرده اند.

صالحی ادامه داد: امسال ۲۰۹ هزار تن گندم مازاد بر نیاز مصرف استان به استان های تهران، البرز، اصفهان، قم، مازندران، گیلان، یزد و بوشهر ارسال شد.

وی یادآور شد: میزان سطح زیرکشت گندم در استان کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۸ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است و بیان کرد: امسال ۸۷ مرکز در استان خرید تضمینی گندم را برعهد دارند.

کد خبر 2773662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha