حکم قصاص نفس قاتل «شلیر رسولی» صادر شد

حکم قصاص نفس قاتل «شلیر رسولی» با پیگیری و تلاش وکلای کانون وکلای دادگستری کردستان در دادگاه تجدید نظر کردستان تایید شد.

به گزارش کرد پرس، رئیس کل دادگستری کردستان گفت: بر اساس حکم صادره، شعبه اول دادگاه کیفری یک استان کردستان به استناد بند (ب) ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی، متهم این پرونده را به علت مباشرت در ارتکاب قتل عمدی به مجازات قصاص نفس با رد تفاضل دیه محکوم کرده است.

حجت الاسلام سیدحسین حسینی افزود: در خصوص شکایت سایر شکات از متهم به اتهامات ضرب و جرح عمدی با چاقو و قدرتنمایی با چاقو متهم، محکوم به پرداخت دیه، حبس و شلاق شده است.

وی اظهار کرد: رای صادره ظرف مدت ۲۰ روز قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور می باشد.

در تاریخ ۱۴ شهریور ماه سال ۱۴۰۱ فردی به نام «گوران قادری»، اقدام به گروگانگیری با قصد تعرض به یک زن ۳۶ ساله به هویت «شلیر رسولی» می کند که بعد از مخالفت و مقاومت این زن، او را از طبقه دوم ساختمان به پایین پرت می کند.

این زن جوان بر اثر شدت جراحات وارده عصر روز پنجشنبه ۱۷ شهریور ماه سال ۱۴۰۱ در بیمارستان کوثر سنندج فوت کرده است.

تحقیقات مقدماتی، قرار نهایی و صدور کیفر خواست متهم پرونده ظرف یک ماه انجام گرفت و پرونده برای محاکمه و صدور رای به اتهامات قتل عمد، ۳ فقره آدم ربایی، قدرت نمایی با چاقو و ضرب و جرح عمدی به دادگاه کیفری یک استان کردستان فرستاده شد.

پس از سیر مراحل قانونی پرونده، حکم قصاص قتل نفس برای قاتل در شعبه دادگاه کیفری یک استان کردستان صادر شد که این حکم در نهایت در دادگاه تجدید نظر کردستان نیز تایید شد.

البته تایید نهایی این حکم نیازمند رای دیوان عالی کشور است.

کد خبر 2773674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha