کشته شدن یک پلیس زن در عمرانیه استانبول به دست یک مرد سابقه دار + فیلم

سرویس ترکیه - یک مرد سابقه دار، در حین فرار از دست پلیس با شلیک گلوله یک پلیس زن را کشت و دو تن دیگر را زخمی کرد.

به گزارش کردپرس، یونس امره گچتی، که به دلیل سرقت موتورسیکلت در عمرانیه استانبول بازداشت شده بود، در جریان فرار و درگیری مسلحانه، یک پلیس زن به نام شیدا ییلماز را به قتل رساند و باعث مجروح شدن یک پلیس دیگر شد.

یونس امره گچتی (۱۹ ساله)، متهم به قتل شیدا ییلماز در جریان یک سرقت موتورسیکلت در عمرانیه استانبول، امروز پس از تکمیل تحقیقات در اداره پلیس، با همراهی دو پلیس زن و در حالی که یک کیسه زباله سیاه به تن داشت، به دادگاه منتقل شد. این متهم با ۲۶ سابقه کیفری قبلی، پس از فرار از اداره پلیس و درگیری با مأموران، سلاح یکی از پلیس‌ها را قاپیده و اقدام به تیراندازی کرده بود که در نتیجه آن شیدا ییلماز پلیس زن کشته و پلیس دیگر به نام ک-ه-س و یک تن دیگر مجروح شدند.

امروز، متهم تحت تدابیر امنیتی شدید، توسط پلیس های زن و با خودروی مخصوص «زنده گیری حیوانات» به دادگاه منتقل شد. این حرکت نمادین توجه عمومی را به خود جلب کرد. فیلم‌های منتشر شده از لحظه انتقال او به دادگاه نشان می‌دهند که بر تن این فرد کیسه زباله سیاه، پوشانده شده است.

این حادثه در ترکیه با واکنش ها و اعتراضات شدیدی از سوی خانواده‌ها و جامعه مواجه شده است. برنا اوزگول، خواهر صمد اوزگول که در گذشته در حادثه‌ای مشابه و در اثر هشدار دادن به افراد مسلح کشته شده بود، از سیستم قضایی ترکیه به دلیل آزادی افرادی همچون یونس امره گچتی با سوابق کیفری متعدد انتقاد کرد. او اظهار داشت: «قتل پلیس زن جوان توسط فردی با ۲۶ سابقه کیفری، نشان‌دهنده ضرورت اجرای عدالت و بازنگری در سیستم قضایی در ترکیه  است.»

شیدا ییلماز، پلیس جان‌باخته، ۲۷ سال داشت و مرخصی گرفته بود و قرار بود یک روز بعد به تعطیلات برود و به خانواده خود در سیواس بپیوندد.

کشته شدن یک پلیس زن در عمرانیه استانبول به دست یک مرد سابقه دار + فیلم

کشته شدن یک پلیس زن در عمرانیه استانبول به دست یک مرد سابقه دار + فیلم

کد خبر 2775592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha