فرصت های سرمایه گذاری شهرداری سنندج رونمایی شد

فرصت های سرمایه گذاری شهرداری سنندج با حضور استاندار کردستان و مسئولان شهرستانی سنندج در سالن شهدای گمنام استانداری رونمایی شد.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در مراسم رونمایی از فرصت های سرمایه گذاری شهرداری سنندج، گفت: بهترین راهکار و راهبرد برای توسعه و پیشرفت بهره گیری از ظرفیت و توان بخش خصوصی است.

وی اظهار کرد: در بخش مدیریت شهری این اولویت بیشتری دارد چرا که شهرداری یک نهاد عمومی غیردولتی بوده و نیازمند درآمد پایدار است تا برنامه هایش را با خیال آسوده دنبال کند. اگر شهردار به سمت تثبیت درآمد پایدار نرود، هر چه بگذرد، مشکلات این حوزه بیشتر خواهد شد، بنابراین سرمایه گذاری بسیار ضروری است.

وی افزود: همه دستگاه ها باید دست به دست هم بدهند که شاهد توسعه سرمایه گذاری باشیم این کار موجب توسعه و منتفع شدن مردم می شود.

استاندار کردستان ادامه داد: از سازمان سرمایه گذاری شهرداری انتظار داریم در خصوص تک تک پروژه های پیشنهادی اطلاعات جامع تهیه و در سایت بارگذاری کنید تا سرمایه گذار بدون اینکه نیاز به برگزاری جلسات چندین ساعته داشته باشد از این طریق بتواند تمام اطلاعات را کسب و تصمیم گیری کند.

زارعی کوشا بر اولویت بندی روی پروژه ها تاکید کرد و یادآور شد: شهرداری سنندج باید به یک درآمد پایدار دست پیدا کند تا بتواند به شهر خدمت کند در غیر این صورت هرچه جلو برویم در تامین اعتبارات مورد نیاز حتی برای پرداخت حقوق پرسنل و بیمه نیروها با مشکل مواجه می شود.

وی با بیان اینکه ابتدا باید مجوزها، تفاهمات و استعلامات اولیه اخذ و برای سرمایه گذاران آماده شود، بیان کرد: شهرداری نباید منتظر پیشقدمی سرمایه‌گذاران شود مجموعه‌های زیادی از جمله هولدینگ‌ها و بانک‌ها آماده سرمایه‌گذاری هستند، از ظرفیت اینها نیز می‌توان استفاده کرد.

تدوین چندین هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری توسط شهرداری سنندج

شهردار سنندج نیز در این مراسم گفت: جذب سرمایه های بخش خصوصی و سرمایه های خارجی برای اجرای پروژه های شهرداری از روش های معتبر تامین منابع مالی در حوزه مدیریت شهری محسوب می شود و می توان منابع مالی مورد نیاز برای اجرای پروژه ها و طرح های شهرداری ها که نسبت به گذشته متنوع تر و حجم آن در حال افزایش است را تامین کرد و در کنار آن زمینه ایجاد درآمد پایدار را به عنوان یکی از نیازهای اصلی را تامین کرد. 

انور رشیدی اظهار کرد: با توجه به این مهم شهرداری سنندج نگاه ویژه ای به این مباحث داشته و اهمیت زیادی برای سرمایه گذاری قائل است و با شناسایی و احصای ظرفیت ها و پتانسیل های شهری و بهره گیری از ظرفیت مشاورین، طراحان و کارشناسان اهل فن بسته های سرمایه گذاری را در سه حوزه گردشگری، اقتصادی و تجاری تدوین و آماده ارائه به متقاضیان کرده است. 

وی افزود: در راستای تحقق شعار سال برنامه ریزی هایی در این دوره از فعالیت شورا و شهرداری صورت گرفت و سعی کردیم مشارکت مردم را در اجرا و بهره برداری از پروژه ها به عنوان یک اصل مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری بود. 

شهردار سنندج ادامه داد: شهر سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی جهان و شهری دارای برندیک جهانی دارای ظرفیت های قابل توجه در حوزه گردشگری ورزشی، فرهنگی، هنری، سلامت و غیره است و این ظرفیت ها بستری بسیار خوب برای جذب سرمایه گذاری است امیدواریم با جذب سرمایه گذاران بتوانیم در راستای اجرای طرح های متنوع رفاهی، خدماتی، تجاری، مسکونی و گردشگری که موجبات توسعه همه جانبه شهر را فراهم می آورد گام برداریم.

رشیدی با اشاره به ظرفیت های بکر شهر سنندج، یادآور شد: ظرفیت های احصا شده و تدوین آن در قالب پروژه های سرمایه گذاری ۵۰ درصد از کل پتانسیل های بکر شهر سنندج است که امیدواریم بتوانیم شاهد اجرای آن با ورود سرمایه گذاران باشیم.

وی بیان کرد: این فرصت های سرمایه گذاری بعد از رونمایی در این جلسه در قالب های مختلف فضای مجازی، مطبوعات و غیره اطلاع رسانی می شود تا بتوانیم با معرفی آن از توان و ظرفیت سرمایه گذاران داخلی و خارجی بهره بگیریم و شاهد توسعه هرچه بیشتر شهر و ایجاد درآمد پایدار در مجموعه شهرداری باشیم.  

شهردار سنندج با اشاره به تدوین چندین هزار میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری توسط شهرداری سنندج به برخی از این پروژه ها هم اشاره کرد و گفت: مجتمع تجاری خدماتی میدان قبا، بازارچه تجاری میدان ماموستا هیمن در بهاران، مجتمع تجاری خدماتی مرکز مطالعات، راسته تجاری خدماتی بهاران، مجتمع تجاری خدماتی خیابان طالقانی، مجتمع تجاری خدماتی بلوار کردستان، مجتمع فرهنگی خدماتی بلوار انتظام، مجتمع فرهنگی، هنری، تفریحی ورزشی دگایران، مجتمع مسکونی بلوار انتظام، مجتمع مسکونی دو واحدی شهرک سعدی، مجتمع مسکونی تک واحدی شهرک سعدی، مجتمع تجاری، خدماتی، گردشگری و دهکده سلامت جاده ساحلی روبروی پروژه سنه سننتر، تله کابین سنندج، مجموعه تفریحی، گردشگری و کمپ‌های اقامتی سد وحدت، پارک معلم در میدان سهروردی بلوار معلم، پارک نیشتمان، پارک توس نوذر، پارک پیرچنار ابتدای ناحیه منفصل شهری حسن آباد، پارک دادگستری در بلوار کامکار جنب شهرک دادگستری، محور گردشگری قشلاق گریزه در حد فاصل پل قشلاق تا پل گریزه و ... از بسته های سرمایه‌گذاری آماده شهرداری برای واگذاری به سرمایه گذاران است.

کد خبر 2773675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha